جهانگیری:

کسی حاصر نیست کالایی که از حداقل‌های استاندارد برخوردار است را استفاده کند

عصر کالا- معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: همانطور که شاخص استاندارد در صنعت، تولید، صادرات، واردات امری ضروری است و هیچ کس حاصر نیست کالایی که از حداقل‌های استاندارد برخوردار باشد را استفاده کند، در جنبه‌های فرهنگی و سیاسی هم ایجاب می‌کند استاندارد رعایت شود که باید شاخص‌هایی در این زمینه داشته باشیم چون استاندارد در این‌ها تاثیرش در زندگی مردم کمتر از استاندارد در کالاها نیست.

کسی حاصر نیست کالایی که از حداقل‌های استاندارد برخوردار است را استفاده کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا،  اسحاق جهانگیری با حضور در مراسمی به مناسبت روز جهانی استاندارد، ضمن تشکر از کسانی که در کشور برای استاندارد زحمت می‌کشند، گفت: روز استاندارد فرصت مناسبی است که تاملی در ضرورت شاخص‌هایی که زندگی مردم را بهتر می‌کند داشته باشیم و هدف اصلی استاندارد و کارهایی که در این زمینه انجام می‌شود این است که زندگی از هر جهت برای مردم با کیفیت‌تر و بهتر باشد.

    وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی نهادهای مدنی بخش خصوصی فعال در تولید و خدمات باید نقد و بررسی داشته باشند که در امر استاندارد این اتفاق افتاده و افق‌های بزرگتر را باید ترسیم کنند تا به آن دسترسی یابند. همانطور که شاخص استاندارد در صنعت، تولید، صادرات، واردات امری ضروری است و هیچ کس حاصر نیست کالایی که از حداقل‌های استاندارد برخوردار باشد را استفاده کند، در جنبه‌های فرهنگی و سیاسی هم ایجاب می‌کند استاندارد رعایت شود که باید شاخص‌هایی در این زمینه داشته باشیم چون استاندارد در این‌ها تاثیرش در زندگی مردم کمتر از استاندارد در کالاها نیست.

    جهانگیری یادآور شد: بخش‌هایی همچون آموزش و پرورش، آموزش عالی، آهنگ رشد فناوری، سلامت و بهداشت، محیط‌زیست، انسجام اجتماعی، امید داشتن و نترسیدن از آینده، اعتماد به نهادهای اجرایی و حکومتی، احساس امنیت این‌ها جزو مسائلی است که بر زندگی مردم اثر می‌گذارد و نیازمند معیارهایی است که هیچ کدام از این‌ها نباید از یک سری حداقل‌ها کمتر باشد.

    معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما در جامعه به هم پیوسته جهانی زندگی می‌کنیم. این شعار امسال در زمینه استاندارد که انقلاب صنعتی چهارم نام دارد، مهم است. وقتی این اتفاق افتاد هرکدام دارای تحول عطیمی در زندگی مردم شد، از انقلاب اول صنعتی تا به امروز می‌بینیم این‌ها زندگی مردم را در بخش‌های آی‌تی و آی‌سی‌تی و جنبه‌های اقتصادی و تولیدی تحت تاثیر فناوری‌های جدید قرار داده است وقتی در چنین فضایی قرار گرفتیم، باید بتوانیم استانداردهای متناسب با این موقعیت ایجاد کنیم.

    جهانگیری با اشاره به اینکه خسارت‌هایی که در برخی کشورها از کاهش سطح عمومی اعتماد عمومی رخ می‌دهد، در اثر اتفاقات مادی بیشتر می‌شود؛ گفت: مساله کشور ما همین، است ما باید امید به آینده و سطح همبستگی مردم را به عنوان کار اساسی در دستور کار قرار دهیم. مسائلی که نقش اساسی دارد مربوط به سرمایه‌های اجتماعی است که همه حوزه‌های علمیه و... مسولیت دارند که در این بخش تلاش کنند.

    جهانگیری افزود: باید متناسب با شرایط جدیدی که در دنیا در بخش تولید به وجود می‌آید فعال اقتصادی و تولیدی کشور را آماده کنیم، با این فضا ما نمی‌توانیم در نقاب اقتصادی اول بمانیم.

    وی با اشاره به شرکت‌های برتر دنیا که در زمانی بزرگترین شرکت‌ها در اقتصاد جهانی بودند، گفت: این شرکت‌ها به مرور به شرکت‌هایی تبدیل شدند که مسائل فیزیکی در آن‌ها حداقل جایگاه را داشتند و در بخش‌های آی تی و آی سی تی تلاش کردند، آینده دنیا به این سمت رفته است. یک واحد تولیدی وقتی موفق است که فناوری‌های جدید را بر عهده بگیرد.

    معاون اول رئیس‌جمهور گفت: وقتی کالایی می‌خواهد به مقصدی حرکت کند بیش از اینکه توجه کنند که  این کالا کجا تولید شده می‌پرسند استانداردها و کیفیت این کالا چگونه است. این چیزی است که کمک می‌کند  کالاهای ما در بازارهای مختلف ورود پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر