مدیرکل ترانزیت راهداری خبر داد؛

ترانزیت ۴ میلیون تن کالا در ۵ ماه نخست امسال

عصر کالا- سازمان راهداری اعلام کرد: بیش از ۴ میلیون و ۱۸ هزار تن کالا در ۵ ماه ابتدای سال ۹۶ از کشور ترانزیت شد که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.

ترانزیت ۴ میلیون تن کالا در ۵ ماه نخست امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رضا نفیسی گفت: در 5 ماهه نخست سال جاری، بیش از 4 میلیون و 18 هزار تن کالا از 32 مرز فعال زمینی و آبی کشور ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 24 درصد افزایش را نشان می دهد.

    وی ادامه داد: طی مدت مذکور از مجموع کالاهای ترانزیت شده، یک میلیون و 229 هزار  تن را مواد نفتی و دو میلیون و 789 هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مازوت، پارچه، قطعات اتومبیل و مواد غذایی بوده است.

    مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی افزود: در مدت زمان مذکور، از میان مرزهای کشور بندر شهید رجایی در استان هرمزگان با 35 درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای پرویزخان با  20 درصد، بازرگان با 10.4 درصد و شهید باهنر با 8 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

    نفیسی تصریح کرد: بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی از مبدأ عراق به مقصد امارات، از مبداء امارات به مقصد افغانستان و از مبداء امارات به مقصد عراق بوده است.

    وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت استراتژیک و ژئوپلیتیک خود به عنوان چهارراه ترانزیتی آسیا و اروپا دارای پتانسیل‌های کافی برای افزایش ترانزیت کالا و مسافر از طریق شیوه‌های گوناگون حمل و نقل است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر