زمان خرید کالای ایرانی فرا رسیده است

عصر کالا- کیفیت کالاهای تولید داخل در سال های اخیر رشد فزاینده ای داشته و در بسیاری از بخش ها از جمله لوازم بهداشتی و خانگی توان رقابت با مشابه خارجی را دارند و زمان آن فرا رسیده که با اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب، این کالاها را به مردم معرفی کرد تا از آن استفاده کنند و به رونق تولید کمک نمود.

زمان خرید کالای ایرانی فرا رسیده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر کالا» به نقل از لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در سال های قبل اگر حرفی از تولیدات داخلی می شد همگان بر کیفیت پایین آن اذعان می کردند و دلیل خریداری نکردن این محصولات را کیفیت پایین و قیمت بالا اعلام می نمودند اما اینک کیفیت بسیاری از محصولات افزایش یافته و دیگر زمان آن رسیده که از تولید داخلی حمایت کنیم و از ورود کالاهای بی کیفیت خارجی که تنها به دلیل خارجی بودن مورد اقبال مردم هستند، جلوگیری کنیم.
    زمانی کیفیت کالاها افزایش پیدا می کند که مشتری آن را خریداری و استفاده کند و نقاط ضعف و قوت آن را به تولید کننده گوشزد نماید و در این ارتباط متقابل بین تولید کننده و مصرف کننده کالا هم کیفیتش ارتقا می یابد اما زمانی که تولید کننده هیچ بازخوردی از کیفیت کالایش نمی گیرد کیفیت در همان سطح باقی خواهد ماند.
    اگر کالاهای خارجی امروز به برندهای معتبری تبدیل شده اند یقینا در روز اول کیفیت کنونی را نداشته اند بلکه در اثر استقبال مشتریان و بازخورد کیفیت به این وضعیت رسیده اند و ما هم باید تلاش کنیم از تولیدکنندگان خود حمایت نماییم و در آزمون و خطایی کوتاه مدت به ارتقای کیفیت محصولات تولیدی خود کمک کنیم.
    تولید کنندگان ایرانی هم باید زمینه ای برای ایجاد ارتباط با مصرف کننده را فراهم نمایند تا مردم بازخورد کیفیت محصولات را به تولید کنندگان را ارجاع دهند.
    نقش توزیع کنندگان کالا و نمایندگی شرکت های تولیدی داخلی هم در این میان بسیار مهم است و باید مردم را بیشتر با محصولات داخلی آشنا کنند و زمینه را برای عرضه هرچه بهتر و بیشتر این محصولات فراهم نمایند و برای آن اطلاع رسانی کنند.
    خوشبختانه امروز زمینه برای تولید در کشور فراهم شده و هر آنچه برای تولید کالایی مورد نیاز باشد در کشور وجود دارد، مواد خام و معدنی در سرزمین ما به وفور یافت می شود و به لطف گسترش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، متخصصان بسیار خوبی در حوزه های مختلف در کشور وجود دارد که می توانند در فرآیند تولید و ارایه ایده های جدید نقش بسیار موثری داشته باشند.
    مصرف تولیدات داخلی به رشد و شکوفایی حوزه تولید و به تبع آن اشتغال، درآمدزایی، خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور و عدم وابستگی به خارج کمک می کند و بر همگان واجب است در این جهاد اقتصادی دست به دست هم بدهند و برای کالای ایرانی تبلیغ نمایند.
    دستگاه های تبلیغاتی و اطلاع رسانی و تریبون های مختلف باید محلی برای تبلیغات کالاهای ایرانی باشند و هر کس در هر مقام و منصبی و براساس وسع و توان خود برای به چرخش در آوردن چرخ های تولید تلاش کند.
    امروز اگر از بیکاری و بی شغلی در جامعه حرف می زنیم دلیل آن ایستادن چرخ های تولید است، اگر تولید بخوابد جایی برای کار کردن نیست و امروز اگر بخواهیم شغل ایجاد شود باید همه دست تولید کنندگان را بگیریم و او را از باتلاقی که در آن افتاده بیرون بکشیم و آن را برای دویدن آماده نماییم.
    امروز تبلیغ برای مصرف کالای ایرانی در فضای مجازی زیاد شده و شاهد تشکیل کمپین های زیادی در این ارتباط هستیم اما این کفایت نمی کند و باید در فضای واقعی این موضوع را باید همگانی کرد و مردم را به سوی مصرف این کالاها ترغیب نمود.
    برپایی کارناوال هایی در سطح شهر برای تبلیغات کالاهای ایرانی می تواند مفید باشد و اگر در راس آن گروه های مرجع و مورد احترام مردم مانند روحانیون، اساتید دانشگاه، هنرمندان و ورزشکاران، خیران و نیکوکاران پیش قدم شوند بسیار تاثیرگذارتر است.
    مصرف کالای ایرانی باید به یک معروف در جامعه تبدیل شود و این رسالت روحانیون و ائمه جمعه و جماعت است که این معروف را به اطلاع مردم برسانند.
    رسانه ها نیز وظیفه خطیری در این ارتباط دارند و باید تبلیغ کالاهای ایرانی را در اولویت قرار دهند و با کمترین هزینه به تبلیغ و اطلاع رسانی مستمر آن بپردازند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر