عضو تشکل صنفی:

صنایع آرایشی-بهداشتی توان صادرات بیشتر دارند

عصر کالا- عضو انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران می گوید، با وجود بازار ۶۰۰ میلیون نفری در اطراف ایران، صنایع آرایشی، بهداشتی و شوینده ما توانایی صادرات محصولات بیشتری به کشورهای منطقه دارند.

صنایع آرایشی-بهداشتی توان صادرات بیشتر دارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از ایرنا, «علی اکبر شعاری» امروز (سه شنبه) در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران اعلام کرد: محصولات آرایشی و بهداشتی ما در مقایسه با محصولات مشابه خارجی از کیفیت بالایی برخوردارند.
    وی با اشاره به اینکه قاچاق و تقلب در تولید کالاها ضربه مهلکی را به بنیان صنعت آرایشی و بهداشتی کشور وارد کرده است، گفت: براساس آمار اعلام شده حجم فروش کالاهای قاچاق آرایشی، بهداشتی و شوینده 83 هزار میلیارد ریال است و براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران فقط 370 میلیون دلار از مسیرهای رسمی وارد می شود.
    شعاری اضافه کرد: 50 درصد کالاهای آرایشی و بهداشتی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون دلار تا 2 میلیارد دلار به صورت قاچاق وارد کشور می شود که البته مربوط به نشان های تجاری معتبر نیست بلکه در کشورهای اطراف تولید و به کشور ما قاچاق می شود.
    بازرس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران تاکید کرد: تولیدکنندگان ما می توانند محصولاتی با کیفیت بهتر در داخل تولید کنند اما متاسفانه فرهنگ غلط مصرف کالای خارجی رایج است.
    به گفته وی، محصولات آرایشی و بهداشتی داخلی با کنترل شدید و استانداردهای خوبی تولید می شود و اگر مردم در مصرف این محصولات با مشکل روبرو شوند، می توانند آن را با انجمن صنایع شوینده و بهداشتی و آرایشی در میان بگذارند.

    راهکارهای مبارزه با قاچاق کالاهای بهداشتی
    عضو انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران درباره راهکارهای مبارزه با قاچاق کالاهای بهداشتی، بیان کرد: قاچاقچیان هیچ مبلغی برای مالیات، بیمه، مالیات بر ارزش افزوده و... نمی پردازند و کالاها را به چندین برابر قیمت در داروخانه ها می فروشند. بنابراین بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل سوددهی بالا در این زمینه فعالیت می کنند.
    شعاری یکی از راهکارهای مبارزه با قاچاق کالاهای آرایشی و بهداشتی را برخورد با این کالاها در مرکز توزیع و نه مبادی ورودی عنوان کرد و گفت: راه دیگر ثبت و ساماندهی شرکت های پخش است تا صنعت شوینده و بهداشتی به پویایی لازم برسند.

    بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته روز گذشته(چهارم اردیبهشت ماه) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت و تا هفتم اردیبهشت از ساعت 9 تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان است.
    معرفی محصولات جدید، جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، کمک به تولید، ایجاد زمینه فعالیت علمی و تحقیقی در مورد ذائقه مصرف کنندگان، رقبا و محصولات جدید، پیش فروش محصولات، شناسایی و انتخاب نمایندگان فروش، اطلاع رسانی درباره آخرین استانداردهای خارجی، تعامل تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، معرفی توانمندی های شرکت های داخلی و... از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر