بسترسازی فرهنگی لازمه حمایت از کالای ایرانی است

عصر کالا- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد گفت: بستر سازی فرهنگی و هنری لازمه حمایت از کالای ایرانی است که این امر محور فعالیت های امسال این اداره قرار دارد.

بسترسازی فرهنگی لازمه حمایت از کالای ایرانی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا, حمیدرضا مهدوی مقدم افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری به سال حمایت از کالای ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب، با هم افزایی فعالان فرهنگی و هنری گناباد تلاش می شود در قالب تولیدات مختلف از جمله تولید فیلم کوتاه توسط انجمن سینمای جوان و برگزاری نمایشگاههای مختلف، اهمیت این امر برای مردم تبیین شود.

    وی اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد با همکاری سایر بخشها و آموزش و پرورش اقداماتی از کودکستانها تا مدارس در دست انجام دارد و در این زمینه کتابی با موضوعات هنری و فرهنگی برای آشنایی کودکان و دانش آموزان در دست تدوین است.
    وی گفت: فرهنگ سازی نقش مهمی در تبیین مسائل اجتماعی گوناگون بین مردم دارد و بدون استفاده مناسب از ابزار فرهنگ و هنر این امر به خوبی در جامعه تبیین نمی شود.
    مهدوی مقدم همچنین با اشاره به اهمیت استفاده از ابزار فرهنگ و هنر برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی گناباد افزود: این اداره اقداماتی برای هم افزایی و بهره گیری بیشتر از ظرفیتهای این بخش در دست اقدام دارد که از جمله آنها می توان به افزایش توجه هنرمندان به اقتصادی شدن مقوله هنر و استفاده از ظرفیتهای آن برای توسعه این بخش اشاره کرد.
    وی اظهار کرد: باید انگیزه برای درآمد زایی فعالیتهای فرهنگی و هنری بین فعالان این بخش افزایش یابد و بستر توسعه و رونق اقتصادی و گردشگری شهرستان هموار تر شود.
    وی گفت: 'کتاب فیلم' حاوی روایت مستند و مصور از آثار تاریخی و آخرین وضعیت جاذبه های گردشگری گناباد از سال 1300 شمسی در دست تدوین است.
    مهدوی مقدم افزود: نقوش برخی صنایع دستی گناباد مانند سفال با وجود قدمت و سنتی بودن آن از کیفیت لازم برخوردار نیستند و هنرمندان باید ضمن ارج گذاری و حفظ این نقوش با شیوه های نوین در افزایش جذابیت آنها بکوشند.
    وی از فراخوان عمومی عکس برداری از نقوش آثار تاریخی و صنایع دستی گناباد برای نیل به این هدف در آینده نزدیک خبر داد.
    شهرستان گناباد دارای 22 موسسه، انجمن قرآن و عترت، فرهنگی و هنری و آموزشگاههای آزاد هنری، سینما و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، 11 کانون آگهی و تبلیغات، 11 نشریه محلی و چاپخانه، چهار پایگاه اطلاع رسانی دارای مجوز، 2 شرکت سینمایی و 89 کانون فرهنگی و هنری مساجد است.
    شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر