کالای ایرانی، چشم انتظار ایرانی

عصر کالا- در حالی که سال‌هاست اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی به اصلی‌ترین مباحث و هدف اقتصاد ایران تبدیل شده که برای تحقق این شعار باید تمامی اقشار جامعه از اولین تولیدکننده تا آخرین مصرف کننده از تولید ملی حمایت کنند.

کالای ایرانی، چشم انتظار ایرانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی نیازمند هدفگذاری و برنامه ریزی مدون کوتاه مدت و بلند مدت دقیق بوده که نقش مسئولین را در تحقق این مهم را به خوبی نشان ‌می‌دهد البته که این حمایت باید از کوچک‌ترین خریدار تا واردکنندگان کالاهای خارجی به کشور مورد توجه قرار گیرد زیرا به گفته بسیاری از کارشناسان مهم‌ترین عامل اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی حمایت نکردن از تولید داخلی و واردات بی رویه کالاهای خارجی بوده است.

    یکی دیگر از مصداق‌های عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی، درون زایی بوده که البته این درون زایی نیازمند تولید با کیفیت و برندسازی محصولات داخلی بوده که با اجرایی شدن برجام و توانمند‌تر شدن تولیدکنندگان داخلی از لحاظ ماشین‌آلات و تکنولوژی روز دنیا انتظار می‌رود این مسئله تنها برای واردات به کشور نبوده و با انتقال تکنولوژی برای کشور ارزش افزوده بالا به همراه داشته باشد.

    در همین خصوص صنف پوشاک کشور برای تحقق هدف حمایت از تولید داخلی قرار است طرحی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی اجرا کند که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

    این طرح قرار است با هدف حمایت از پوشاک داخلی و تولیدکنندگان این صنعت همچنین فرهنگ سازی برای استفاده از تولید ایرانی و کمرنگ شدن فرهنگ استفاده از کالای خارجی انجام گیرد.

    در این بین ابولقاسم شیرازی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، با انتقاد از دوگانگی در سیاست گذاری‌ها برای پیشرفت تولید داخلی اظهار کرد: دوگانگی در سیاست گذاری‌ها باعث شده تا سرنوشت تولیدکنندگان با ابهام روبه‌رو شود و این درحالی است که مهمترین رسالت دولت، مردم، مسئولان و همچنین رسانه‌ها حمایت از تولیدکنندگان و تولیدات داخلی است.

    وی با بیان این که تولیدات داخلی از کیفیت مطلوبی برخوردار است، گفت: با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی و تکیه کردن به تولیدات داخلی همچنین قطع وابستگی به کشورهای دیگر باید از تولیدات باکیفیت داخلی حمایت شده و در پی آن اشتغال ایجاد شود تا بتوان مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور را برطرف کرد.

    شیرازی ادامه داد: نیاز امروز کشور القاء حس استفاده و حمایت از تولید داخل و از سوی دیگر کاهش حس استفاده از کالاهای وارداتی بوده، زیرا با توجه به تحریم‌های سال‌های اخیر و مشکلات اقتصادی، مردم را نباید متوقع کرد که تولیدات داخلی مانند کالاهای وارداتی متنوع، ارزان قیمت و با کیفیت بسیار بالا خواهد بود.

    بر اساس این گزارش باید دید طرح‌ها و فرهنگ سازی‌هایی که از سوی نهادهای مسئول انجام می‌گیرد چقدر بر روند فرهنگ استفاده از کالای ایرانی اثر گذار خواهد بود البته که مردم ایران هم باید برای پیشرفت و آبادانی کشور از اینگونه‌ طرح‌ها حمایت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر