پیشنهاد حذف قیمت مصرف‌کننده از روی کالا

عصر کالا- رئیس هیئت مدیره تعاونی تولیدکنندگان صنایع غذایی از پیشنهاد حذف قیمت مصرف‌کننده از روی کالا به وزارت صنعت خبر داد.

پیشنهاد حذف قیمت مصرف‌کننده از روی کالا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، مهدی کریمی تفرشیبا بیان اینکه قیمت مصرف کننده فقط در ایران روی کالا درج می شود افزود: پیشنهاد ما به وزرات صنعت، معدن و تجارت این است قیمت مصرف کننده بر روی کالا حذف و از طریق بارزسی اتحادیه ها، انجمن ها و تشکل ها، کنترل قیمت ها اعمال شود که این امر در دراز مدت به نفع مصرف کننده خواهد بود.

    وی با اشاره به این که حضور تعاونی ها و سازمان های مردم نهاد فعال در صنایع غذایی فعال تر و جدی تر شده و این حضور را به استمرار می توان مشاهده کرد گفت: پیش بینی می شود در آینده نزدیک، تعاونی ها 25 تا 30 درصد از بازار تولید صنایع غذایی را به خود اختصاص دهند.

    وی اضافه کرد: بازار روسیه با تحریم هایی که از جانب غرب صورت گرفته، مانند دروازه ای به روی تولیدکنندگان ایرانی باز شده که می تواند دروازه ورود ایران به حوزه کشورهای آسیای میانه و سی آی اس باشد.

    کریمی گفت: 70 تا 75 درصد از تولید صنایع غذایی کشور به مصرف داخلی می رسد و 25 تا 30 درصد هم به دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه صادر می شود.

    وی افزود: مهمترین چالش تولید صنایع غدایی، کمبود نقدینگی است از این رو از بانک ها تقاضا داریم با تولیدکنندگان تعامل خوبی برقرار کنند و تسهیلات را با تعرفه تولید در اختیار بنگاه های تولیدی قرار دهند تا در نتیجه آن قیمت تمام شده کاهش یافته و مصرف کننده بتواند کالا را با قیمت مناسب دریافت کند.

    کریمی، بروکراسی زائد اداری را دیگر چالش صنایع غذایی برشمرد و گفت: توسعه صنایع غذایی در پیچ و خم بروکراسی زائد وزارتخانه ها، تشکل ها و ادارات گیر می کند که موجب می شود سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در این حوزه منصرف شوند از این رو درخواست ما این است فضا با حذف کاغذبازی ها برای توسعه صنایع غذایی بازتر شود.

    رئیس هیئت مدیره تعاونی تولیدکنندگان صنایع غذایی گفت: متاسفانه برخی از تولیدکنندگان برای بقا در بازار از وزن محصول کم می کنند اما باید دانست این راهکار مناسبی نیست زیرا مصرف کننده باید در شرایط برابر کمی و کیفی انتخاب کند و شأن او حفظ شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر