سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی:

لزوم محدودیت واردات برای حمایت از تولیدات داخلی

بازار داخلی در اختیار برندهای خارجی است

عصر کالا- سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه باید به مرور زمان موانعی برای واردات قرار داد تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند رشد کنند،گفت: اگر تولیدکننده داخلی به تولید انبوه نرسد و مقیاس اقتصادی آن رعایت نشود از نظر قیمت تمام شده،کیفیت،نوآوری و تنوع محصول امکان رشد نخواهد داشت.

لزوم محدودیت واردات برای حمایت از تولیدات داخلی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از میزان ،  حمیدرضا غزنوی درباره شعار سال اظهار کرد: باید به شعار سال به صورت همه جانبه نگاه شود و یک بخشی نمی توان به آن نگاه کرد، دولت،تولیدکنندگان و مردم هر کدام به اندازه سهم خود باید در این زمینه اقداماتی انجام دهند.

    سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه مشکل اصلی کالای ایرانی بازار است و مدیریت بازار به جای اینکه دست مردم باشد دست دولت قرار دارد از جمله واردات، تبلیغات و برندسازی،افزود: زمانی که برنامه‌ای برای محدود کردن کالاهای خارجی نداشته باشیم تا کالاهای تولید داخل رشد کنند این بازار برای تولیدکنندگان داخلی کوچک‌تر و برای خارجی‌ها بزرگتر می‌شود.

    غزنوی با بیان اینکه باید به مرور زمان موانعی برای واردات قرار داد تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند رشد کنند،تاکید کرد: اگر تولیدکننده داخلی به تولید انبوه نرسد و مقیاس اقتصادی آن رعایت نشود از نظر قیمت تمام شده،کیفیت،نوآوری و تنوع محصول امکان رشد نخواهد داشت.

    سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به ارائه تسهیلات اظهار کرد: باید تسهیلات به گونه ای پرداخت شود که مفسده ایجاد نشود و برخی از تولیدکنندگان این تسهیلات را در جاهای دیگر هزینه نکنند.

    وی ادامه داد: در این رابطه بهترین کار پرداخت تسهیلات برای تحریک تقاضا و به مصرف کننده است البته باید اینکار به گونه ای صورت گیرد که از طریق مصرف کننده مستقیما به تولید برسد همانند کارت خرید اعتباری که در سال های گذشته اجرا شد هر چند اجرای آن به خوبی صورت نگرفت و بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه از آن حمایت نکردند.

    غزنوی با بیان اینکه بسیاری از مسئولان شعار صادرات سر می دهند، تصریح کرد: تا زمانی که بازار بزرگ داخل را تقدیم خارجی ها می کنیم و این بازار به دست تولیدکنندگان داخلی قرار نگیرد نمی توانیم به سمت صادرات برویم.

    سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی تاکید کرد: در بسیاری از محصولات، تولیدات داخلی از نظر کیفیت کمتر از تولیدات خارجی نیستند اما، بازار داخل، دست خارجی ها و برندهای خارجی‌ها قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر