رییس کمیسیون صنایع مجلس:

حمایت ازکالای ایرانی نیازمند همکاری و تلاش عمومی است

عصر کالا-حمایت از کالای ایرانی نیازمند مشارکت همه جانبه تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و مسئولان است که نتیجه آن هم تقویت بنیان های اقتصاد مقاومتی در کشور خواهد بود.

حمایت ازکالای ایرانی نیازمند همکاری و تلاش عمومی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، عزیز اکبریان افزود: حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی موجب افزایش اشتغال، کاهش بیکاری، افزایش صادرات، کاهش تورم، تقویت روحیه و عزم ملی مردم ، رقابتی شدن قیمت و افزایش کیفیت در جامعه می شود.
    وی در ادامه اظهار کرد: دولت، مجلس و نهادهای دیگر نیز هر کدام وظایفی در تحقق شعار سال 97 دارند که باید به بدون فوت وقت به آن عمل کنند.
    اکبریان بیان داشت: تولید رقابت‌پذیر، ارتقاء بهره وری، کیفیت و عرضه محصولات مرغوب و ارائه نشان‌های تجاری معتبر بر عهده تولیدکننده‌های کشور است که باید به این شاخص های مهم توجه کنند.
    وی وظیفه مصرف کنندگان را در جامعه را مصرف کالاهای ایرانی با کیفیت برشمرد و خاطر نشان کرد: به منظور تشویق تولیدکنندگان و عزم ملی برای حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی نیز مصرف‌کننده‌ها باید برای حمایت از کالای ایرانی در کشور نقش آفرینی کنند.
    این نماینده مجلس یاد آور شد: حمایت‌های بیمه‌ای، بانکی ،گمرکی و تعرفه‌ای نیز برای رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار و زدودن مقررات در صنایع نیز از دیگر محور های مهم حاکمیتی در حمایت از کالای ایرانی در جامعه را تشکیل می دهد.
    اکبریان تصریح کرد: دولت به عنوان سکاندار اجرایی کشور برای رسیدن به اهداف و تحقق حمایت از کالای ایرانی مسئولیت سنگین‌تری بر عهده دارد.
    وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لبیک گویی به شعار سال 97 از سوی رهبری رهبر معظم انقلاب در بیانیه ای اعلام آمادگی خود را برای نظارت ، قانونگذاری و اصلاح قانون اعلام کرده است.
    رییس کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: برای جلوگیری از ورود کالاهای خارجی که امکان تولید داخلی آن در کشور وجود دارد و همچنین به منظور مبارزه با قاچاق کالا ، کارگروهی در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است .
    سال 97 به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر