رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

صادرات استان اردبیل ۳۶ درصد افزایش یافت

عصر کالا- براساس آمارهای دریافتی از گمرکات سال گذشته مجموع صادرات تجاری و چمدانی استان حدود ۷۷ میلیون دلار بوده است.

صادرات استان اردبیل ۳۶ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، سیدحامد عاملی روز پنجشنبه در جلسه بررسی عملکرد توسعه تجارت خارجی استان اردبیل افزود:وزن کالاهای صادراتی استان نیز در سال گذشته حدود 123 هزار تن بوده که این رقم در مقایسه با وزن کالاهای صادراتی در سال 95 حدود 54 درصد افزایش یافته است.
    وی با اشاره به اینکه سیب‌زمینی، مصنوعات پلاستیکی، پروپیلن، لاستیک، توپ ورزشی و سایر کالاهای صنعتی از عمده‌ ترین کالاهای صادراتی استان می باشد، بیان کرد: بیشتر این کالاها به کشورهای جمهوری آذربایجان، افغانستان، عراق، ترکمنستان و گرجستان صادر شده است.
    عاملی گفت: سال گذشته بیش از هشت هزار تن کالا به ارزش 8.25 میلیون دلار به اتان وارد شده که در مقایسه با سال 95 از نظر وزنی یک درصد کاهش و از نظر ارزش ریالی 38 درصد افزایش داشته است.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه ماشین‌آلات خط تولید، اجزا و قطعات ماشین‌آلات، انواع کاغذ و مواد شیمیایی از جمله مهمترین کالاهای وارداتی به استان است، افزود: بیشتر کالاهای وارداتی به استان از کشورهای آلمان، ایتالیا، ترکیه و جمهوری آذربایجان صورت می گیرد.
    وی برگزاری جلسات کارگروه توسعه صادرات و کمیته پایش تجارت خارجی استان، برگزاری مراسم روز ملی صادرات و تجلیل ازصادرکننده نمونه، برگزاری سمینارهای تخصصی و آموزشی، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و نظارت و همکاری در برگزاری 34 عنوان نمایشگاه داخلی در بخش‌های استانی، ملی و بین‌المللی را از جمله دیگر اقدامات بخش تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سال گذشته عنوان کرد.
    وی برند سازی کالاهای تولید داخل و تولیدات صادرات محور را از راهکارهای مهم برای تحقق شعار حمایت از کالاهای ایرانی دانست و اضافه کرد: حمایت از کالای ایرانی باعث افزایش تولید و رونق اقتصادی شده و به رفع معضل اشتغال در کشور نیز کمک می‌کند.
    عاملی بیان کرد: برای حمایت از کالای ایرانی از سوی مصرف کنندگان داخلی علاوه بر فرهنگ سازی، تولیدکنندگان داخلی نیز باید با ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی خود، خدمات پس از فروش مناسبی به خریداران ارائه کنند تا مردم و مصرف کنندگان نسبت به خرید کالای داخلی ترغیب شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر