۸۴ درصد ایتالیایی ها کالاهای داخلی را به خارجی ترجیح می دهند

عصر کالا- اکثر مردم ایتالیا (۸۴ درصد) با اعتقاد به اینکه کالاهای داخلی در تمام بخش ها، از مواد غذایی تا البسه و مبلمان و غیره، بهتر از محصولات وارداتی است؛ تلاش می کنند برای بهبود اوضاع اقتصادی به خرید کالاهای داخلی اقدام کنند و این نوع کالاها را حتی با قیمت بالاتر به نوع خارجی ترجیح می دهند.

۸۴ درصد ایتالیایی ها کالاهای داخلی را به خارجی ترجیح می دهند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از ایرنا؛ بر اساس یک نظرسنجی انجام شده توسط اتحادیه کشاورزان 'Coldiretti'، تقریبا حدود نیمی از ایتالیایی ها ( 47 درصد ) عقیده دارند که فرآورده های غذایی که با مواد اولیه ایتالیایی ساخته می شوند، حداقل 30 درصد بیشتراز مشابه خارجی آن ارزش دارد زیرا از نظر کیفیت و تازگی و احترام به قوانین تضمین شده هستند. همچنین 98 درصد ایتالیایی ها قبل از خرید محصولات غذایی به دقت اتیکت آن را می خوانند تا از تولید داخل بودن آن مطمئن شوند.
    ایتالیا با اینکه یکی از بزرگترین کشورهای صنعتی در جهان است، اما همواره با اتخاذ سیاست های حمایت و دفاع از کالاهای داخلی از طریق ارگان ها و نهادهای مختلف اقدام به تشویق خرید و مصرف کالاهای ملی و همچنین حمایت از صادرات محصولات خود کرده و آن را رمز موفقیت برای رشد اقتصادی می داند.
    'پیئرا فیلپی' استاد دانشگاه 'ساپینتزا' در رم به خبرنگار ایرنا گفت: اگر ایتالیایی ها فقط کالاهای ایتالیایی بخرند، تنها طی یک یکسال اقتصاد این کشور بهبود می یابد. برای مثال با وجود اینکه چینی ها در کشورهای اروپایی با مغازه ها و رستوران ها و کالاهایشان رخنه کرده اند، اما مردم ایتالیا حاضر نیستند حتی یک یورو برای خرید کالای غیرخودی هزینه کنند. مردم با خرید محصولات ملی، از کالاهای داخلی حمایت کرده و با این رویکرد می توانند به رشد اقتصادی و حل مشکلات متعدد شرکت ها کمک کنند زیرا تولید بیشتر برابر با کار و اشتغال بیشتر و ثروت بیشتر است.
    وی افزود: کالاهای ملی، از تولید تا پشتیبانی و فروش، باعث اشتغال زایی در سراسر خط تولید می شود. مصرف کالای داخلی همچنین باعث افزایش ثروت ملی می شود. اگر مصرف کنندگان زیادی از محصولات داخلی استفاده کنند، هزاران شرکت کوچک و تولیدی های مختلف با شرایط بهتری می توانند کالا را تولید بکنند.
    فیلپی یادآور شد: پس از جهانی سازی، خط تولید بسیاری از کالاهایی که پیشتر درایتالیا ساخته می شد جهت کاهش هزینه ها به کشورهای ثالث منتقل شد و برخی از کالاها از جمله خودروهای ساخت ایتالیا دیگر تماما در کشور ساخته نمی شوند و قطعات مختلف آن در سایر کشورها تولید می شود.
    وی گفت: امروز کالای ایتالیایی به معنی کالای لوکس و محصولات با کیفیت برای صادرات به بازارهای در حال رشد است اما کالاهای زیادی نیز مناسب همگان است و خیلی از مصرف کنندگان داخلی این نوع کالاها را خریداری می کنند که در نهایت به اقتصاد کلان کشور کمک می کند.
    استاد دانشگاه ایتالیا افزود: کالای ساخت ایتالیا هنوز بخاطر کیفیت، زیبایی و جنس خوب از سایر کالاها متمایز است و مصرف کننده ایتالیایی می تواند براحتی آن را تشخیص دهد. با خرید این کالاها، شرکت های داخلی تقویت می شوند. همانطور که در آلمان مردم خودروهای آلمانی می خرند، در ایتالیا نیز طی 10 سال اخیر تمایل رو به رشدی برای حمایت و خرید کالای داخلی بوجود آمده است. این یک واکنش به جهانی سازی است. در ایتالیا هنوز سه بخش وجود دارد که مصرف کنندگان حتی در زمان بحران آماده اند حتی با قیمت بیشتر آن را بخرند مانند، غذا و طراحی داخلی و مد که خاص کشور ماست. زیرا کالای ساخت ایتالیا تضمین ظرافت، زیبایی و دقت است. این در حالی است که مردم در سایر بخش ها مانند الکترونیک و یا خودرو حاضر نیستند پول بیشتری هزینه کنند و کالای ایتالیایی بخرند.
    گفتنی است در ایتالیا ارگان های مختلفی وجود دارند که کار آنها حمایت و دفاع از کالاهای ساخت این کشور است. برای مثال ارگانی بنام 'Italian Identity' (هویت ایتالیایی) وجود دارد که در سطح بین المللی فعال است و تنها به ترویج و معرفی کالاهای با هویت ایتالیایی در جهان می پردازد. این ارگان توسط گروهی از کارآفرینان، دانشمندان، استادان دانشگاهی و مصرف کنندگان تاسیس شد. هدف این ارگان دفاع، شناسایی و ارزشیابی محصولات و کالاهای ایتالیایی در جهان است و بر روی بهبود دسترسی به اطلاعات مربوط به قابلیت ردیابی محصولات متمرکز است تا حق مصرف کنندگان را هم تضمین کند و یقین پیدا کنند که این محصول ایتالیایی است. فعالیت این ارگان ها بر روی چهار عنصر امنیت و تضمین، اشتغال، ثروت و ارزش متمرکز است. به عقیده این ارگان، کالاهای ساخت ایتالیا از امنیت و ضمانت بالایی برخوردار هستند زیرا در این کشور یکی از سخت ترین و دقیق ترین سیستم های کنترل در تمام مراحل تولید اعمال می شود. به همین جهت مصرف کنندگان نیز از کیفیت بالای کالاهای داخلی خریداری شده مطمئن هستند.

      Security Code  کد دیگر
    کد امنیتی
    ارسال

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر