هند از طریق ایران به ترکیه و روسیه کالا صادر می‌کند

عصر کالا- پیوستن هند به کنوانسیون حمل و نقل بین المللی کالا به اجرایی شدن کوریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب که سال هاست به تاخیر افتاده کمک خواهد کرد.

هند از طریق ایران به ترکیه و روسیه کالا صادر می‌کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، پیوستن هند به کنوانسیون حمل و نقل بین المللی کالا به اجرایی شدن کوریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب که سال هاست به تاخیر افتاده کمک خواهد کرد.

    هند قرار است روز 15 ژانویه اولین محموله خود به ترکیه یا روسیه را از طریق ایران ارسال نماید و از این طریق هزینه و زمان ارسال کالا را به نصف کاهش دهد.

    ساندیپ کومار افزود: «امید زیادی وجود دارد که پیوستن به این کنوانسیون قواعد بازی را در زمینه صادرات هند به ویژه به روسیه و آسیای میانه تغییر دهد.»

    هند در 15 ژوئن امسال به کنوانسیون مسیرهای حمل و نقل بین المللی (تی آی آر) که یک سیسستم ترانزیت گمرکی برای انتقال کالا بین مرزهای بین المللی است پیوسته است. این کنوانسیون 6 ماه بعد از تاریخ پیوستن، یعنی از 16 دسامبر به صورت رسمی در مورد هند اجرایی خواهد شد.

    کمیسیونر شورای مرکزی مالیات و گمرک هند افزود: «احتمالا حدود 15 یا 16 ژانویه ،با توجه به همکاری هایی که با برخی واسطه های تجاری و شرکای لجستیکی داریم، قادر خواهیم بود از این کنوانسیون برای صدور کالا به روسیه یا ترکیه از طریق ایران استفاده کنیم.»

    کومار در ادامه گفت،از طریق این مسیر، صادر کنندگان حدود 50 درصد در هزینه حمل و زمان حمل صرف جویی خواهند کرد.

    « ایده این بوده که به جای فروش کالا در اطراف دماغه امید نیک، اروپا و مناطق شمالی، می توان کالاها را از طریق ایران و کشورهای آسیای میانه از راه دریای خزر به روسیه صادر کرد.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر