پیش بینی افزایش ۸ میلیارد دلاری صادرات

عصر کالا- معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هشت میلیارد دلار افزایش صادرات برای امسال پیش بینی شده که ۱.۵ میلیارد دلار آن مربوط به بخش معدن و ۶.۵ میلیارد دلار دیگر نیز مربوط به بخش صنعت است.

پیش بینی افزایش ۸ میلیارد دلاری صادرات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، حسن یونس سینکی شامگاه دوشنبه در حاشیه نشست با تشکل های بخش خصوصی استان قزوین در گفت وگو با خبرنگاران افزود: برای تحقق صادرات تمامی موانع و مشکلات مالی واحدهای تولیدی باید از پیش رو برداشته و سیاست هایی برای افزایش کیفیت، کشف بازارهای جدید و برندسازی های ملی اتخاذ و اجرا شود.

    وی در خصوص نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری،اظهار کرد: وزارت صنعت و معدن رویکردهای اجرائی برای تحقق شعار امسال دارد که بهره مندی از ظرفیت بخش های مختلف اقتصادی در این زمینه از اولویت های نخست خواهد بود.

    به گفته وی، با توجه به اینکه قزوین در تولید و صنعت کشور از جایگاه مهمی در کشور برخوردار است ، این استان می تواند نقش موثری در تحقق شعار امسال ایفا کند.

    سینکی اضافه کرد:باید با مدیریت رفتارهای وارداتی، مبارزه جدی تر با پدیده قاچاق شود و کاهش هزینه های تولید مدنظر قرار گیرد تا بتوان تحقق شعار سال را با عدد و رقم اعلام کرد.

    معاون وزیر صنعت، معدن تجارت ادامه داد: بخش قابل توجهی از کالاهای بی کیفیت مصرفی از طریق قاچاق وارد کشور می شود که امیدواریم با مبارزه با این پدیده مذموم بتوانی جلوی ورود این نوع کالاها را گرفت.

    وی در خصوص جلوگیری از توزیع کالاهای بی کیفیت داخلی نیز گفت: وقتی با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و مدیریت نرخ تسهیلات برای حمایت از واحدهای تولیدی اقدام شود قیمت تمام شده محصولات تولیدی کاهش یافته و به سمت افزایش کیفیت هدایت می شوند که این مساله نقش موثری در بازیابی بازارهای مصرفی ایفا خواهد کرد.

    معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه هیات همراه به منظور تبیین شعار حمایت از کالای ایرانی سفر چهار روزه خود را از امروز به چهار استان کشور آغاز کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر