عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس:

اعمال تعرفه ترجیحی برای واردات کالاهای ضروری به نفع کشور است

عصر کالا- عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس، گفت: باید بتوانیم با استفاده از تعرفه ترجیحی برخی از کالاها را به همراه دانش فنی تولید آن وارد کنیم تا در داخل کشور نیز ظرفیت تولید پیدا کند.

اعمال تعرفه ترجیحی برای واردات کالاهای ضروری به نفع کشور است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیدجواد حسینی‌ کیا در خصوص توسعه تعرفه ترجیحی واردات کالا بین ایران و ترکیه، اظهار داشت: در زمینه اعمال تعرفه ترجیحی تبادل کالا بین کشورهای ایران و ترکیه اگر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ما که ظرفیت صادرات دارند را بتوانیم با استفاده از آن صادر و از سوی دیگر نیازهای جدی کشور را وارد کنیم و نه کالاهای مشابه تولید داخل و دسته دهم که اولویت اولیه کشور نیستند به نفع کشور است.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر کالاهایی که نیاز اول کشور هستند و وجود آنها ضرورت دارد با استفاده از تعرفه ترجیحی وارد شود به سود کشور و جامعه است، گفت: با توجه به میزان کالاهای وارداتی، به همین میزان کالاهای تولید داخل داریم که از ظرفیت صادراتی برخوردار هستند و از این مشوق صادراتی برای صادرات آنها باید استفاده شود.

    نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید توجه دقت لازم را داشته باشیم تا کالاهای مشابه تولید داخل و غیر ضروری کشور با استفاده از تعرفه ترجیحی وارد کشور نشود، ادامه داد: این دقت و توجه یکی از نیازهای ضروری اعمال تعرفه ترجیحی واردات و صادرات کالا بین کشور ایران و ترکیه است.

    وی با تاکید بر اینکه باید این دقت را نیز داشته باشیم که بتوانیم با استفاده از تعرفه ترجیحی برخی از کالاها را به همراه دانش فنی تولید آن وارد کنیم تا در داخل کشور نیز ظرفیت تولید پیدا کند، عنوان کرد: واردات کالاهای لوکس و مصرفی که توان تولید آن در کشور وجود دارد برای صنعت و کشور نیز آسیب‌زا است و اهداف اقتصاد مقاومتی را محقق نمی‌کند.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطر نشان کرد: واردات کالاهای اولویت دار که تولید داخلی آن محصول نیاز جامعه را پوشش نمی‌دهد به نفع کشور است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر