ثبت سفارش واردات و صادرات متوقف شد

عصر کالا- ثبت سفارش کالا تا اطلاع ثانوی برای تجار میسر نخواهد بود.

ثبت سفارش واردات و صادرات متوقف شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، اعلام شده است:«با توجه به ابلاغیه جدید معاون اول رییس جمهوری، جهت اعمال تغییرات در ضوابط تجاری تا اطلاع ثانوی امکان ثبت سفارش وجود ندارد و کلیه پرونده ها در استعلام ضوابط کالایی «رد پیش فاکتور» خواهند شد.»
    علی علی‌آبادی - مدیرکل دفتر مقررات سازمان توسعه تجارت - در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: به منظور ایجاد تغییرات لازم در سامانه‌های مرتبط با تجارت کشور برای مدتی امکان ثبت سفارش وجود ندارد اما این موضوع به معنای توقف ثبت سفارش نیست.
    وی گفت: تعطیلات چند روزه پیش رو بهترین فرصت برای انجام اصلاحات در سامانه‌های مرتبط تلقی می‌شود و تا روز یکشنبه ثبت سفارش کالاها از سر گرفته خواهد شد.
    هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه (22 فروردین) به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تبصره (3) ماده (7) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 1392 تعداد 16 دستورالعمل را به منظور ساماندهی و مدیریت بازار ارز تصویب و معاون اول رئیس جمهور آن را به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کرد.
    همچنین در روزهای گذشته علاوه بر تک‌نرخی شدن ارز اینگونه پیشنهاد شده است که از این پس در معاملات تجاری یورو جایگزین دلار شود.
    پیش از این نیز از اسفند ماه سال گذشته ثبت سفارش واردات با نوع ارز دلار امریکا ممنوع شده و بر اساس ابلاغ بانک مرکزی، از تاریخ 9 اسفند ماه ثبت سفارش واردات با نوع ارز دلار آمریکا امکان‌پذیر نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر