بلوتوث ۵ از راه رسید

عصر کالا- استاندارد جدید بلوتوث ۵ از راه رسید، اما بعید است محصولات الکترونیک سازگار با آن تا قبل از سال ۲۰۱۸ روانه بازار شوند.

بلوتوث ۵ از راه رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ورج، دو شرکت اپل و سامسونگ از طراحی گوشی های سازگار با بلوتوث 5 در یک سال آینده خبر داده اند.

    گلکسی اس 8 از معدود گوشی های سازگار با بلوتوث 5 است و انتظار می رود مدل های جدید گوشی های گلکسی نوت و آیفون هم با بلوتوث 5 سازگار شوند.

    به نظر می رسد با سازگار شدن اکثر گوشی ها با بلوتوث 5 تا سال 2018 ، عمر استاندارد بلوتوث 4-4.2 تا چند ماه آینده به پایان برسد. بنابراین بهتر است اگر قصد خرید گوشی جدیدی را دارید، چند ماهی دست نگه دارید تا تلفن همراه جدیدی که با بلوتوث 5 سازگار باشد را خریداری کنید.

    سرعت انتقال داده با استفاده از بلوتوث 5 دو برابر بلوتوث 4.2 است و البته می تواند تا فاصله حداکثر 80 متری هم به خوبی عمل کند. بنابراین اگر یک بلندگوی سازگار با بلوتوث 5 خریداری کنید، می توانید از این طریق کل یک خانه را تحت پوشش قرار دهید.

    این برد خوب استفاده از محصولات اینترنت اشیا را هم تسهیل کرده و کارشناسان معتقدند بلوتوث 5 باتوانمندی و سرعتی که دارد می تواند جایگزینی مناسب برای وای – فای خانگی باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر