زمان صدور گواهینامه انطباق کالاهای وارداتی و صادراتی به ۲.۵ روز کاهش یافت

عصر کالا- معاون ارزیابی و کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی سازمان ملی استاندارد گفت: مدت زمان فرایند صدور گواهی انطباق کالاهای وارداتی و صادراتی که در ابتدای دولت یازدهم ۱۰ روزه بود، هم اکنون به ۲.۵ روز کاهش یافته است.

زمان صدور گواهینامه انطباق کالاهای وارداتی و صادراتی به ۲.۵ روز کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، جهانبخش سنجابی شیرازی افزود: این زمان باید با هدف تسهیل صادرات و واردات تا پایان سال 98 به یک روز برسد.
    وی بیان کرد: در شرایط کنونی یکی از مشکلات بازار ایران، نبود انطباق برخی از استانداردهای ملی و بین المللی است که سبب شده تا در نهایت، بازار کالاها از دست بروند که این امر نشان دهنده لزوم تطابق بیشتر استانداردهای ملی با استانداردهای بین المللی است.
    سنجابی شیرازی همچنین با تاکید بر جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور بیان کرد: در این ارتباط چهار گروه کالاهای قاچاق مشخص شده و طرح نشان دار کردن کالاهای استاندارد و غیر استاندارد بزودی به اجرا در می آید.
    وی تاکید کرد: برای مقابله با پدیده قاچاق کار سختی در پیش است که در این ارتباط باید بتوانیم با کاهش سخت گیری های بی مورد و نهادینه کردن مزیت های اصلی تجارت رسمی مردم را به سمت تجارت قانونی سوق دهیم.
    سنجابی شیرازی یادآور شد: در قالب برخی خرده فرهنگ ها پدیده قاچاق در برخی مناطق نهادینه شده که باید برای از بین رفتن پدیده قاچاق از سطح کشور تلاش کنیم.
    وی تاکید کرد: سیاست کلان دولت تسهیل تجارت از طریق تسهیل صادرات و مدیریت واردات است که در این زمینه تاکنون اقدام های خوبی صورت گرفته است.
    سنجابی شیرازی افزود: در جایی که واردات مزیت 100درصد دارد نیز روند آن تا حد امکان تسهیل سازی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر