معرفی بهترین پردازنده های سال ۲۰۱۷ اینتل

عصر کالا- اگر شما برای تحقیق در مورد بنچمارک پردازنده ها (CPU) وقت کافی ندارید، یا به توانایی خود جهت انتخاب پردازنده ای مناسب برای رایانه گیمینگ بعدی تان اطمینان کافی ندارید، اصلا نگران نباشید. کلیک برای شما لیستی از بهترین پردازنده های موجود را بر اساس قیمت تهیه کرده است.

معرفی بهترین پردازنده های سال ۲۰۱۷ اینتل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از کلیک ، در این لیست شما را با پنج عدد از بهترین CPU های شرکت اینتل بر اساس قیمت و قدرت آشنا می کنیم.

    اگرچه عرضه پردازنده های مبتنی بر فناوری “کیبی لیک” اینتل نتوانست ما را سر ذوق بیاورد، ولی از طرف دیگر پردازنده های Hyper-Thread جدید پنتیوم را نمی توان نادیده گرفت. به خصوص مدل G4560 که با قیمت 65 دلاری خود توجه همه را جلب می کند.

    زمانی گیمر ها از پردازنده های دو هسته ای پنتیوم دوری می کردند، چرا که این نوع پردازنده ها هر از گاهی در اجرای بعضی بازی ها که به قدرت پردازشی بیشتر نیاز داشت مشکل ایجاد می کردند. اما به کارگیری فناوری Hyper-Threading (چند ریسمانی) این مشکل را کاهش داده و به هر هسته فیزیکی اجازه می دهد تا به صورت همزمان دو رشته را به کار بگیرد.

    پردازنده Pentium G4560 اینتل از فناوری Turbo Boost پشتیبانی نمی کند، ولی از سرعت قابل توجه 3٫5 گیگاهرتزی بهره مند است. این پردازنده از 3 مگابایت حافظه کش سطح آخر، حافظه دو کاناله DDR4 و نسل سوم فناوری 16 خطه PCIe بهره می برد. همه این امکانات در پردازنده ای قدرتمند و جدید کنار هم جمع شده که ارزشی به مراتب بالاتر از قیمت خود دارد.

    اینتل پردازنده Core i3-7100 را با قیمتی مشابه با Core i3-6100 روانه بازار کرده است که قاعدتا جای آن را خواهد گرفت. این پردازنده با قیمت 120 دلاری خود از دو هسته Hyper-Thread بهره گرفته و می تواند به صورت همزمان چهار رشته را به کار بگیرد. اگرچه مدل Core i3-6100 با فرکانس 3٫7 گیگاهرتز به پردازش اطلاعات می پرداخت، مدل جدید 7100 از فرکانس 3٫9 گیگاهرتزی برخوردار است.

    یکی دیگر از مزایای Core i3-7100 پلتفرم جدید آن است. چیپست Z270 از اتصال 24 خطه PCIe 3.0 (شامل حافظه های مبتنی بر PCIe) پشتیبانی می کند و می تواند تا 10 درگاه پرسرعت USB 3.0 را به کار بگیرد. همچنین امکان پشتیبانی از شش اتصال SATA 6Gb/s مبتنی بر نرم افزار RAID و اترنت گیگابیت وجود دارد.

    پردازنده چهار هسته ای Core i5-7500 یک پیشنهاد خوب دیگر است که با قیمتی مشابه جایگزین i5-6500 می شود. به کارگیری معماری جدید کیبی لیک در تولید این پردازنده، باعث افزایش فرکانس نیز شده است. در حالی که مدل 6500 دارای فرکانس پایه 3٫2 گیگاهرتزی قابل افزایش به 3٫6 گیگاهرتز است، مدل جدید 7500 از فرکانس 3٫4 گیگاهرتز تا 3٫8 گیگاهرتز بهره مند است. به علاوه، این پردازنده از حافظه DDR4 قابل افزایش به 2400 MT/s پشتیبانی می کند.

    سایر مشخصات این پردازنده با i5-6500 یکسان است. این CPU دارای 6 مگابایت حافظه کش مشترک L3 بوده و توسط لینک 8 GT/s DMI به سیستم متصل می شود. Core i5-7500 در رده 65W جای می گیرد.

    تنها یک مدل دیگر وجود دارد که می تواند عرصه را بر Core i5-7500 تنگ کند و آن CPU جدید Core i3-7350K است که اولین پردازنده Core i3 قابل اورکلاک محسوب می شود.  به نظر می رسد که اینتل سر انجام به بازخورد های علاقه مندان در مورد Pentium G3258 واکنش نشان داده و مدل چهار رشته ای جدیدی را تولید نموده که در اجرای بازی ها عملکرد بهتری دارد. همه چیز -7350K عالی و قابل قبول است به جز یک چیز: قیمت 190 دلاری. ما ترجیح می دهیم با چنین مبلغی سراغ یک پردازنده چهار هسته ای برویم، نه این که به اورکلاک شدن چنین پردازنده ای دلخوش کنیم.

    باور بکنید یا نه، اینتل به فروش سه نسل از پردازنده های آنلاک شده Core i5 ادامه می دهد: پردازنده -4690K (هزول)، پردازنده -6600K (اسکای لیک) و اکنون پردازنده -7600K (کیبی لیک). هر سه پردازنده با اختلاف قیمت 10 دلاری نسبت به هم به فروش می رسند، ولی در حال حاضر فقط -7600K ارزش خرید دارد.

    این پردازنده دارای فرکانس کلاک 3٫8 در حالت پایه تا 4٫2 گیگاهرتزی در حالت Turbo Boost و پردازش های سنگین است. همچنین با پشتیبانی این پردازنده از اورکلاک، می توان فرکانس آن را تا عدد مسحور کننده 5 گیگاهرتز افزایش داد.

    اگر در حال حاضر از مادربردی با سوکت LGA 1150 استفاده کرده و -4690K را بهترین گزینه قابل دسترس می دانید، باید به فکر پلتفرمی با درگاه های USB 3.0 و اتصالات PCIe 3.0 بیشتر و پشتیبانی از فناوری Optane باشید.

    قیمت این پردازنده چیزی در حدود 240 دلار است.

    پیش از عرضه معماری کیبی لیک، پردازنده Core i7-5820K اینتل یکی از بهترین و بالا رده ترین مدل های قابل تهیه بود که از تعداد زیادی هسته پردازشی، قابلیت اورکلاک، I/O های فراوان و قیمت مناسب بهره مند بود. اگرچه این محصول هنوز هم برای کاربران حرفه ای یک گزینه جذاب جهت اجرای بازی و انجام فعالیت های پردازشی سنگین محسوب می شود، ولی بد نیست به Core i7-7700K هم نگاهی بیندازیم.

    فناوری کیبی لیک به تنهایی چیزی فراتر از اسکای لیک در اختیار شما نمی گذارد. ولی چهار هسته Core i7-7700K که در حالت پایه 4٫2 گیگاهرتز و با نهایت قدرت و در حالت Turbo Boost به فرکانس 4٫5 گیگاهرتز می رسد، برای اجرای بازی های گرافیکی گزینه ای عالی است. به علاوه، فضای اضافه و قابلیت اورکلاک موجود در معماری کیبی لیک، دست یابی به فرکانس 5 گیگاهرتز را نیز امکان پذیر می کند. پردازنده Core i7-7700K برای بسیاری از علاقه مندان بهترین مدل قابل تهیه محسوب می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر