صادرات بیش از ۱۴ میلیارد دلار کالا از منطقه ویژه پارس در سال ۹۵

عصر کالا- مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۴ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۹۶۵ تن کالا به ارزش ۱۴ میلیارد و ۹۱۷ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۳۴۹ دلار از گمرک منطقه ویژه پارس صادر شد.

صادرات بیش از ۱۴ میلیارد دلار کالا از منطقه ویژه پارس در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس روز پنجشنبه به نقل از مهدی یوسفی افزود: این میزان صادرات در مقایسه با سال 94 از نظر وزنی 41 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 22 درصد افزایش نشان می دهد.
    وی بیان کرد: از این میزان صادرات 16 میلیون و 680 هزار و 780 تن به ارزش هفت میلیارد و 906 میلیون و 603 هزار و 778 دلار کالای غیرنفتی است که نسبت به سال 94 از حیث وزن 26 درصد و از لحاظ ارزش 8 درصد رشد داشته است.
    مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد: 17 میلیون و 515 هزار و 185 تن از صادرات سال گذشته گمرک منطقه ویژه پارس نیز میعانات گازی به ارزش هفت میلیارد و 011 میلیون و 246هزار و 571 دلار است که از نظر وزنی 59 درصد و از لحاظ ارزشی 43 درصد در مقایسه با سال 94 افزایش دارد.
    یوسفی ادامه داد: مهمترین کالاها و محصولات غیر نفتی صادراتی منطقه ویژه پارس به ترتیب دی اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، مونو و تری اتیلن گلایکول، هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، سیمان و متانول است که به 29 کشور مختلف صادر می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر