شرکت کره ای در ایران واحد تولید پلی پروپیلن می‌سازد

عصر کالا- شرکت هیوسونگ، بزرگترین شرکت مواد شیمیایی و منسوجات کره جنوبی قصد دارد یک واحد تولید پلی پروپیلن در ایران احداث نماید.

شرکت کره ای در ایران واحد تولید پلی پروپیلن می‌سازد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از پالس نیوز، شرکت هیوسونگ، بزرگترین شرکت مواد شیمیایی و منسوجات کره جنوبی در حال سرعت بخشیدن به تلاش های خود برای ورود به بازار ایران است.

    به گفته منابع صنعتی، شرکت هیوسونگ اخیرا یادداشت تفاهمی را با شرکت ملی پتروشیمی ایران در زمینه پلی پروپیلن و پلیمرهای ترموپلاستیک که در تولید محصولات پلاستیکی و لوازم خانگی مصرف دارد به امضا رسانده است. این شرکت کره ای گفته در حال مذاکره با طرف ایرانی برای تصمیم گیری در خصوص امکان گسترش فعالیت تولید پلی پروپیلن خود در این کشور است، اما هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

    کارشناسان صنعتی می گویند، شرکت هیوسونگ به دنبال گسترش شبکه تولید خود و ایجاد یک مرکز تولید پلی پروپیلن در ایران است. این شرکت در فوریه سال گذشته یک قرارداد 336 میلیون دلاری برای احداث یک مرکز تولید پلی پروپیلن در ویتنام به امضا رسانده بود.

    ایران پس از لغو تحریم های غرب در تلاش است تا با جذب سرمایه گذاری خارجی اقتصاد خود را احیا کند. ایران دارای دومین ذخایر بزرگ گازی و چهارمین ذخایر بزرگ نفت خام جهان است و به جهت قرار گرفتن در یک منطقه مهم جغرافیایی، دسترسی آسانی به دیگر بازارهای خاورمیانه و همچنین اروپا و آفریقا دارد.

    در حال حاضر، شرکت های کره ای در حال کار بر روی حدود 60 درصد از پروژه های پتروشیمی ایران هستند. چو هیون سانگ، رئیس شرکت هیوسونگ که در ماه می سال گذشته در قالب هیئتی تجاری به همراه رئیس جمهوری کره جنوبی به تهران سفر کرده بود، از آن زمان تاکنون در تلاش برای ایجاد شبکه های همکاری تجاری با دولت ایران بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر