معاون سازمان راهداری تشریح کرد:

جزئیات صدور بارنامه الکترونیکی حمل جاده‌ای کالا

عصر کالا- معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های موردنیاز و با اجرای طرح صدور بارنامه الکترونیکی در بخش حمل ونقل عمومی جاده‌ای، از ابتدای خردادماه سال ۹۷، صدور بارنامه کاغذی متوقف می شود.

جزئیات صدور بارنامه الکترونیکی حمل جاده‌ای کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، 'شهرام آدم نژاد' اظهار داشت: با حذف بارنامه های کاغذی بارنامه‌ها به صورت الکترونیکی صادر می شوند.
    به گفته وی، با توجه به بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه کنترل و نظارت بر فعالیت ناوگان حمل‌و نقل جاده‌ای کالا، زیرساخت‌های موردنیاز در اجرای طرح صدور بارنامه الکترونیک فراهم شده به گونه‌ای که با حذف صدور بارنامه‌های کاغذی، برای هر ناوگان حامل کالا کد رهگیری صادر می‌شود که از سوی سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای و سایر دستگاه‌های نظارتی از جمله پلیس راه قابل کنترل و ردیابی است.
    وی درخصوص مزایای اجرای این سیستم گفت: تسهیل در فرآیند صدور بارنامه، حذف تردد‌های غیرضروری و طی مسافت‌های طولانی جهت اخذ بارنامه، کاهش مصرف سوخت، تسهیل در صدور بارنامه الکترونیکی از جمله ویژگی‌ها و مزایای مهم اجرای این طرح به شمار می‌روند.
    'آدم نژاد' تصریح کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های ذی‌ربط و ادارت کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور، طرح مذکور تا پایان امسال به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و پس از ارزیابی صحت و درستی اجرای طرح، از ابتدای خردادماه سال 97 در سراسر کشور اجرا خواهد شد.
    صدور بارنامه الکترونیکی تغییر و تحول بزرگی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای کالا محسوب می‌شود و انتظار می رود با همکاری و مساعدت سایر دستگاه‌ها از جمله پلیس راه این طرح مهم به بهترین نحو و با بروز کمترین مشکلی در کشور اجرایی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر