لزوم ممنوعیت واردات کالای خارجی که مشابه تولید داخلی دارد

عصر کالا- عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: در راستای تقویت تولیدات داخلی باید واردات کالاهای خارجی که مشابه ایرانی دارد، ممنوع شود.

لزوم ممنوعیت واردات کالای خارجی که مشابه تولید داخلی دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به نامگذاری سال 97، از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی»، رکود اقتصادی به عنوان مهمترین مسئله روز جامعه است که به موجب درآمد پایین ارزی از درآمدهای غر نفتی به وجود آمده است را یادآور شد و گفت: مقام معظم رهبری هر سال موضوعی را مطرح و با توجه به آن سیاست ها و تاکتیک های لازم را مشخص می‌کنند.
    نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با نگاه به اصل خروج اقتصاد از رکورد و افزایش درآمد غیرنفتی شعار سال انتخاب شده است، در شرایط کنونی هم بسیاری از کالای تولید داخل دارای کیفیت کالاهای وارداتی خارجی بهتر است، لذا اگر بتوان سیاسیت کلی را اجرا کرد، می‌توان اقتصاد را از رکود خارج و درآمد غیرنفتی را افزایش داد.
    رحیمی‌ جهان‌آبادی با تاکید بر ممنوعیت واردات هر نوع کالای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، گفت: کالاهایی که ایران تولید کننده آن نیست یا هنوز در مرحله ابتدایی تولید آن هستیم، باید با ارایه تسهیلات ارزان قیمت به خریدراران در معرض فروش قرار گیرد. در واقع به کمک تسهیلات بانکی باید تولید و فروش این کالاها را رونق بخشید.
    وی ادامه داد: در مناطق مرزی نیز بخش‌های صادرکننده کالا است که باید تقویت شود، به عنوان مثال در خراسان رضوی در تایباد که اصلی ترین دروازه ایران به افغانستان است، بازار 30 میلیونی افغانستان است که به راحتی می‌توانیم کالای خود را در آنجا عرضه کنیم اما متاسفانه این منطقه به منطقه آزاد تبدیل نشده است.
    عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تبدیل منطقه تایباد به منطقه آزاد کمک بالای به تقویت تولیدات کالای داخی می‌کند، زیرا مناطق آزاد را می‌توان به دروازه صادرات کالای نفتی تبدیل کرد و درآمد غیر نفتی را افزایش داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر