۱۰ پیش‌بینی از روند بازار ساعت در سال ۲۰۱۷

عصر کالا- این مقاله به بررسی پیش بینی ۱۰ ساعت برتر در سال ۲۰۱۷ از نگاه کارشناسان می پردازد. سالی که به گفته آن ها سال خوبی برای این صنعت سوئیسی نخواهد بود.

۱۰ پیش‌بینی از روند بازار ساعت در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از بنیتا، پیش‌بینی برترین‌ها به معنی پیروزی دقیق همان برند در بازار نیست. بلکه اشاره‌ای به فرازوفرود انواع مدل‌ها با توجه به صدها برند و طرح در بازار و بدون توجه به تغییرات سیاسی و اقتصادی است. تغییر نگرش‌ها، تغییر ظواهر، علاقه‌ی سلبریتی‌ها و موارد دیگر در پیش‌بینی برترین‌ها موثر است.
    درحالی‌که فشن سال خوبی را پشت سر گذاشته است، دنیای ساعت افت را تجربه می‌کند. برای مثال نرخ تولید این محصول تقریباً یک‌هشتم از صنعت فشن را شامل می‌شود.
    طبق پیش‌بینی‌ها، بازار ساعت در سال 2017 در وضعیت بدی به سر برده و میزان فروش آن کاهش می‌یابد. برای نمونه، شرکت ریچمونت (یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ساعت‌های لوکس دنیا) 200 موقعیت شغلی خود را حذف می‌کند. در این جو نزولی، کارخانه‌ها تحت‌فشار قرار گرفته و تیم‌های طراحی به دنبال مدل‌های خلاقانه‌تر می‌روند.
    هنوز هیچ مدل جدیدی به بازار وارد نشده است، اما این دلیل نمی‌شود که نتوان در مورد آن‌ها گمانه‌زنی کرد. بنیتا نیز به سراغ تعدادی از فعالان این بازار رفته تا از پیش‌بینی‌های آن‌ها آگاه شود. با ما همراه باشید.

    مؤسس و مدیرعامل واچ فایندر
    همه‌ی ما شاهد یک اقبال دسته‌جمعی به‌سوی برندهای محبوب نظیر ریچارد میل هستیم. آن‌ها علی‌رغم داشتن مدل‌های سنتی‌تر، اغلب طراحی‌های مدرن‌تری نظیر RM 11-01 را عرضه می‌کنند. ارائه‌ی این محصولات قطعاً بر سایر تولیدکنندگان در سال جاری نیز تأثیرگذار خواهد بود.

    خریدار از فراسر هارت
    من در نمایشگاه ساعت بازل‌ورلد (Baselworld) علاقه‌مند به دیدن توسعه‌ی بیشتر در ساعت‌های هوشمند و البته ساعت‌ها با تولید محدود هستم.
    گفته می‌شود که توسعه‌ی خطوط تولید کنونی که از اقبال بیشتری برخوردار هستند برای برندهای ساعت‌ساز بهتر باشد. یک محصول جدید همواره پرهزینه بوده و می‌تواند با فرازوفرودهایی در اقبال از سوی خریداران همراه باشد.

    مدیر خرید در کمپانی Watches Of Switzerland
    ما احتمالاً در این سال شاهد تمرکز مجدد شرکت‌ها بر معرفی محصولات جدید خود با توجه به سلیقه‌ی مشتریان اروپایی و داخلی باشیم. اگر ما مجدداً به سمت تولید ساعت‌های اسپرت فلزی نمی‌رفتیم، من واقعاً شگفت‌زده می‌شدم . این ساعت‌ها در میان خریداران غربی پرطرفدار هستند. مطلب 12 ساعت مچی وینتیج که باید به مجموعه‌ ساعت‌ هایتان اضافه کنید را از دست ندهید.
    تصور من این است که برندهای سنتی نیز ساعت‌های اسپرت را در خط تولید خود جای خواهند داد، اما در ساخت قاب‌های آن‌ها خلاقیت به خرج داده و به سراغ فلزاتی چون برنز بروند.

    مدیرعامل شرکت فارِر واچ
    من انتظار دارم که در این سال شرکت‌های قدیمی‌تر و بزرگ‌تر به سراغ تولید محصولات کنونی و قدیمی خود با صفحه‌نمایش‌های جسورانه‌تر بروند. ساعت‌های دهه‌ی 80 میلادی دارای عقربه‌های بزرگ رنگی بودند که در فروش بسیار تأثیرگذار بود.
    البته، تعداد کمی از ساعت‌های هوشمند نیز در حال تصاحب مشتریان این صنعت قدیمی سوئیسی هستند.

    رابین سوئیتین بنک
    خبرنگار حوزه‌ی ساعت
    پس از 15 سال تأمین ساعت برای دست‌های کوچک مشتریان در شرق دور، این صنعت حالا در حال تمرکز دوباره بر ذائقه‌ی مشتریان غربی است. ساعت‌ها بزرگ‌تر و بزرگ‌تر شده و به سمت استفاده از موادی چون فولاد در تولید خود حرکت می‌کنند.

    مدیر بخش خرده‌فروشی در شرکت ساعت واچ فایندر
    اگر محبوبیت ساعت رولکس دایونتا با بدنه‌ی تماماً فلزی همه‌چیز محسوب می‌شود، پس ما دوست داریم تا شاهد معرفی یک مدل کاملاً استیل به نام GMT-Master II با تاج سرامیکی آن باشیم.

    سایمون اسپیتری
    خریدار لوازم جانبی از شرکت Mr Porter
    من احساس می‌کنم که ساعت‌های اسپرت و مدل خلبانی با قاب کوچک‌تر، در سال 2017 فروش خوبی داشته باشند. ما مردانی را مشاهده می‌کنیم که به دنبال یک ساعت خوب برای تمام لحظات خود هستند، پس انتظار ما این است که این مدل‌ها مناسب تمامی سلیقه‌ها در این سال خواهند بود.

    خبرنگار حوزه‌ی ساعت
    با توجه به رکود صنعت سوئیس در سال 2016، برخی از فاکتورها نقش مهمی در امنیت بازار ایفا می‌کنند؛ ادامه‌ی معرفی و به‌روزرسانی رنگ‌ها، تولید مجدد مدل‌های قدیمی، تبلیغ به‌واسطه‌ی هنرمندان و نوآوری‌های مکانیکی و فناورانه‌ی کوچک.

    به‌علاوه انتظار من این است که طیف خریداران جوان به‌طرف خرید ساعت‌های مکانیکی به‌جای ساعت‌های هوشمند نظیر ساعت اپل تمایل بیشتری نشان دهند. ارزش بیشتر، سادگی و زیبایی از دلایل مهم اقبال به این ساعت‌ها عنوان می‌شود.


    خریدار ساعت از The Watch Gallery
    سال 2017، سال کارتیه است. این سال صدمین سال تولید ساعت مدل Tank بوده و تصور من این است که این برند به همین مناسب یک اطلاعیه‌ی مهم در مورد معرفی تعداد محدودی از مدل‌های خود را اعلام کند.

    رئیس و مدیرعامل گروه ساعت‌های لوکس Timex
    برندها تمرکز زیادی بر معرفی ساعت‌های هوشمند و همچنین توسعه‌ی مدل‌های مکانیکی دارند. نسل جوان‌تر، نسل بعدی خریداران ساعت بوده، درنتیجه اهمیت به آن‌ها در سال جدید از سوی شرکت‌های سازنده منطقی به نظر می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر