صادرات ۱۵۰ میلیون دلار کالا از منطقه آزاد اروند در سال ۹۶

عصر کالا- معاون اقتصادی و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سال گذشته حدود ۱۵۰ میلیون دلار کالای صنایع و واحدهای تولیدی داخلی منطقه آزاد اروند به خارج از کشور صادر شد.

صادرات ۱۵۰ میلیون دلار کالا از منطقه آزاد اروند در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از ایبِنا از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سیدعلی موسوی با بیان این مطلب افزود: شاخص صادرات کالای تولید شده در منطقه آزاد اروند در سال 95 نسبت به سال 94 رشد 53 درصدی داشته است.

    وی اظهار داشت:عمده کالاهای صادراتی از منطقه آزاد اروند انواع روغن‌های صنعتی، قیر، کربور سیلیسیوم، مصالح ساختمانی، مواد غذایی و شیلاتی، برق، نساجی و پوشاک بوده است.

    معاون اقتصادی و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: توسعه صادرات غیرنفتی اولویت کاری سال 97 در منطقه آزاد اروند است و بنا داریم که واحدهای صنعتی راکد و نیمه راکد را فعالسازی و به سرمایه گذاران جدید واجد شرایط واگذار کنیم.

    موسوی ادامه داد: کاهش مراحل اداری برای صدور مجوزهای فعالیت واحدهای صنفی در منطقه آزاد اروند از دیگر برنامه های سال 97 است و به منظور آسان سازی صدور مجوزهای فعالیت اصناف در منطقه آزاد اروند سامانه الکترونیکی ویژه صدور مجوزها را راه اندازی می‌کنیم.

    وی افزود: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی اعلام شده است، تلاش می‌کنیم به هیچ عنوان کالاهایی که تولید مشابه داخلی دارد از خارج وارد نشود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر