رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات:

صادرات کالا از محلات به کشور های خارجی یک و نیم برابر شد

عصر کالا- صادرات انواع محصولات کشاورزی، گل و گیاه، ماهی زینتی، سنگ نما و مواد شیمیایی در سال گذشته از این شهرستان به خارج از کشور یک و نیم برابر شد.

صادرات کالا از محلات به کشور های خارجی یک و نیم برابر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، رضا ملکی روز پنجشنبه افزود: افزایش میزان ارزآوری بابت صادرات محصولات به کشورهای هدف صادراتی در سال گذشته در محلات به دلیل فعالیت واحدهای صنعتی در بخش بازاریابی، بازارشناسی و ایجاد روابط مناسب بین المللی در بخش گل و گیاه بوده است.
    وی اظهارکرد: یک میلیون و 330 هزار قطعه ماهی زینتی، با ارزآوری چهار میلیون و 460 هزار دلار، چهار میلیون و 600 هزار گل و گیاه زینتی با ارزآوری 22 میلیون دلار، 31 هزار و 720 متر مربع سنگ نما با یک میلیون و 200 هزار دلار و 6 هزار و 800 تن مواد شیمیایی با ارزآوری و تولید ثروت 6 میلیون و 200 هزار دلار پارسال از این شهرستان صادرشد.
    ملکی بیان کرد: محموله های صادراتی محلات در سال گذشته به 22 کشور هدف صادراتی ارسال شده که عمده مقاصد صادراتی کشورهای عراق، رومانی، ایتالیا، ترکیه، لهستان، چین، قطر، پاکستان، دوبی، بلغارستان، هندوستان، روسیه و قزاقستان بوده است.
    رئیس صنعت،معدن و تجارت محلات گفت: عمده سنگ نما صادراتی از محلات تراورتن است که به صورت فرآوری شده و کوپ به کشورهای هدف صادر شده است.
    ملکی گفت: با بسته های تشویقی دولت در قالب حمایت از تولید صادرات محور در سال جاری توسعه و رشد واحدهای صنعتی و افزایش سرمایه گذاری صادراتی در محلات هدفگذاری شده است.
    وی افزود: 70 معدن فعال در محلات وجود دارد که این معادن 30 میلیون تن ذخیره قطعی دارد و سالانه 2 میلیون تن سنگ از آن ها برداشت می‌شود.
    ملکی ادامه داد: بیش از 2 درصد سنگ جهان و هشت درصد سنگ تراورتن جهان در این شهرستان تولید می‌شود.
    وی بیان کرد: 280 واحد فرآوری با ظرفیت 18 میلیون متر مربع سنگ در محلات وجود دارد که 13 درصد تولید کشور در این شاخه را برعهده دارند.
    رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات گفت:از 990 هکتار اراضی زیر کشت گل و گیان استان مرکزی حدود 90 درصد در محلات است.
    ملکی گفت: 18 درصد از سطح زیر کشت کشور، 12درصد از تولید گل شاخه بریده در کشور، 80 درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، 21 درصد از درخت و درختچه‌های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می‌شود.
    شهرستان محلات از توابع استان مرکزی پایتخت سنگ و گل ایران محسوب می شود و دارای 55 هزار نفر جمعیت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر