پرفروش‌ترین کالاهای صنعتی در بازارهای جهانی

عصر کالا- قیاس‌ها حاکی از آن است که صادرات صورت گرفته در بخش صنعت و معدن طی هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب با رشد ۷.۶ درصدی و ۳۹.۶ درصدی روبه‌رو شده است.

پرفروش‌ترین کالاهای صنعتی در بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، در بخش صادرات صنعتی طی هشت ماهه سال جاری 10574.4 میلیون دلار صادرات صورت گرفته است که در قیاس با مدت مشابه سال قبل با توجه به صادرات 9827.8 میلیون دلاری شاهد رشد 7.6 درصدی در این بخش هستیم. همچنین در بخش معدن میزان صادرات طی هشت ماهه سال جاری 1125.4 میلیون دلار صادرات انجام شده است که در قیاس با مدت مشابه سال قبل با توجه به صادرات 806.1 میلیون دلاری رشدی 39.6 درصدی صورت پذیرفته است.
    در بخش صنعت، طی هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب محصولات از توتون و تنباکو با رشد 181.9 درصدی، رادیو، تلویزیون و وسایل ارتباطی با رشد 165.3 درصدی و مبلمان و مصنوعات طبقه‌بندی نشده با رشد 142.7 درصدی بیشترین رشد صادراتی را داشته‌ایم.
    این در حالی است که سایر تجهیزات جابه‌جایی طبقه‌بندی نشده با رشد منفی 27.9 درصدی، کوک، فرآورده‌های حاصل از نفت و سوخت‌های هسته‌ای با رشد منفی 17.6 درصدی و محصولات فلزی فابریکی به جز ماشین‌آلات و تجهیزات با رشد منفی 12.8 درصدی بیشترین رشد منفی را در بخش صادرات صنعتی کسب کردند.
    در بخش معدن نیز استخراج زغال‌سنگ و لیگنیت؛ صادرات زغال سنگ نارس (تورب) با رشد 116.2 درصدی، کانسارهای فلزی با رشد 46.7 درصدی و نیز محصولات سایر معادن طبقه‌بندی نشده با رشد 11.9 درصدی در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.
    در ذیل مربوط به صادرات بخش صنعت طی هشت ماهه سال جاری و و هشت ماهه سال گذشته به تفکیک گروه آورده است.

     

    در ذیل جدول مربوط به صادرات بخش معدن در هشت ماهه سال جاری و مدت مشابه سال قبل آمده است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر