رئیس مرکز ملی فرش ایران عنوان کرد:

صادرات ۳۵۰ میلیون دلاری فرش به ۸۰ کشور دنیا

عصر کالا- کارگر گفت:در چهار ماهه نخست سال جاری طبق آمار گمرک، ۸۹ میلیون دلار صادرات فرش دستباف صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۳ درصد داشته است.

صادرات ۳۵۰ میلیون دلاری فرش به ۸۰ کشور دنیا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ال کا ایران، حمیدکارگر رئیس مرکز ملی فرش ایران در نشست خبری برگزاری نمایشگاه فرش دستباف ایران اظهار داشت:یکم تا 7 شهریور بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف که بزرگترین رخداد سالانه فرش دستباف در جهان به شمارمی رود در 14 سالن محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

    وی افزود: در این نمایشگاه 730 مشارکت کننده اعم از تولیدکننده،فروشنده و صادرکننده از همه استان های کشور به ارائه توانمندی ها و خدمات خود در حوزه فرش دستباف خواهند پرداخت.

    رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه یکی ازمقولات که در سالهای اخیر مورد توجه بوده نزدیک کردن ارتباط دانشگاه و صنعت فرش بوده عنوان کرد:به همین منظور در نمایشگاه بیست و ششم فرش دستباف سالن ویژه ای برای دانش آموختگان در نظر گرفته سده تا توانمندی های خود را در کنار غرفه های  دانشگاه ها ارائه دهند.

    کارگر با اشاره به همکاری های مختلف با سفارت خانه ایران در کشورهای بازار هدف صادرات فرش بیان کرد: در این نمایشگاه 91 بازرگان خارجی(خریدار عمده فرش دستباف) که 53 نفر ایرانی و 38 نفر ایرانی مقیم خارج از کشور برای توسعه صادرات حضور خواهند داشت.

    وی با بیان اینکه آمریکا و ژاپن جزو بازارهای هدف صادرات هستند، ادامه داد: 14 نفر از این بازرگانان از کشور آمریکا و 14 نفر از ژاپن از این نمایشگاه دیدن خواهند کرد.

    رئیس مرکز ملی فرش بیان کرد: در کنار این نمایشگاه هفتمین جشنواره فرش برتر با هدف الگوسازی و معرفی دستبافته های با کیفیت و بهبود فرآیند تولید فرش و با شعار نوگرایی و نوآوری و توجه به بازار در عین حفظ اصالت برگزار خواهد شد.

    کارگر در پاسخ به سوالی مبنی بر صادرات فرش در سالهای گذشته گفت: از سرگیری صادرات فرش دستباف به آمریکا یک اتفاق خوب بود و از سال 2010 بدلیل تحریم مستقیم تا ژانویه 2016 میزان صادرات صفر بود و این درحالی است که در سال 2009 میزان صادرات 80 میلیون دلار بوده است.

    رئیس مرکز ملی فرش ادامه داد: صادرات ایران به آمریکا قبل از تحریم 16.5 درصد کل صادرات فرش دستباف بوده و با از سرگیری صادرات به آمریکا در سال گذشته 350 میلیون دلار صادرات مستقیم به 80 کشور دنیا داشته ایم.

    وی با اشاره به آمارهای صادرات فرش گفت:در چهار ماهه نخست سال جاری طبق آمار گمرک،89 میلیون دلار صادرات فرش دستباف صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.3 درصد رشد ارزشی داشته است.

    کارگر در خصوص آمار اشتغال در صنعت فرش دستباف گفت: آمار دقیقی وجود ندارد اما تخمین زده می شود که حدود یک میلیون نفر در صنعت فرش دستباف شاغل باشند که از این تعداد 700 هزار نفر قالیباف فعال تمام وقت هستند.

    وی در خصوص بیمه قالیبافان نیز گفت: فقط 320 هزار نفر بیمه هستند، در حالیکه ٥٩۰نفر برای بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی معرفی شده اند و علت هم کمبود نقدینگی است و برای بیمه 500 هزار نفر اعتباری حدود هزار میلیارد تومان نیاز است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر