رئیس اتحادیه درودگران ومبل‌سازان تهران:

دولت با تعیین نرخ ثابت ارز، تکلیف تولیدکنندگان را مشخص کند

عصر کالا- رئیس اتحادیه درودگران ومبل‌سازان تهران گفت: دولت برای یک بار تصمیم بگیرد که قیمت ارز پنج هزار تومان یا شش هزار تومان باشد و تکلیف تمام تولیدکنندگان را مشخص کند نه اینکه هر روز یک قیمتی را اعلام کنند. الان وضعیت طوری شده است که در یک صنعتی که مواد اولیه آن وارداتی نیست باز هم دلار تاثیر مستقیم دارد.

دولت با تعیین نرخ ثابت ارز، تکلیف تولیدکنندگان را مشخص کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، عبدالحسین درخصوص وضعیت این اتحادیه گفت: اعضای ما نیز مانند سایر اصناف کشور با رکود درگیر هستند و متاسفانه این امر تاثیر منفی در بازار ما گذاشته است. در حالی که ما شاهد افزایش قیمت در مواد اولیه بودیم کاهش قدرت خرید مردم نیز سبب شده که این رکود بیشتر شود.

    رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان تهران ادامه داد: مبلمان کالایی است که جزو وسایل زینتی خانه محسوب می‌شود و مردم در صورت داشتن پول اضافه و تامین سایر هزینه‌ها اقدام به تعوض مبلمان خود می‌کنند. امروز هم وضعیت طوری است که همه می‌گویند بگذار سال بعد این کار را انجام دهیم. از طرف دیگر نوسان بازار ارز نیز برای ما تبدیل به یک مشکل شده است. امروز هر چه می‌خواهیم بخریم می‌گویند بگذار بعد از ساعت 11 تا قیمت دلار مشخص شود.

    وی ادامه داد: دولت برای یک بار تصمیم بگیرد که قیمت ارز پنج هزار تومان یا شش هزار تومان باشد و تکلیف تمام تولیدکنندگان را مشخص کند نه اینکه هر روز یک قیمتی را اعلام کنند. الان وضعیت طوری شده است که در یک صنعتی که  مواد اولیه آن وارداتی نیست باز هم دلار تاثیر مستقیم دارد.

    وی یادآور شد: ما به دولت تدبیر و امید برای تدبیر در این مواقع رای داده‌ایم. الان وقت تدبیر در بازار ارز است.

    عباسی در مورد تولیدات مبلمان کشور گفت: کیفیت ما در حد عالی است و اگر از سوی دولت به مقدار کمی حمایت شویم می‌توانیم با تمام تولیدات دنیا رقابت کنیم. احتساب وزنی واردات مبلمان و بالا بودن کیفیت تولیدات داخلی سبب شده که کمتر شاهد واردات باشیم. به غیر از موارد خاص مشتریان از کشورهای کویت یا امارات کالای سفارشی خریداری کنند.

    وی مهمترین مشکل تولیدکنندگان مبلمان را کمبود نقدینگی و مشکلات مالیاتی و بیمه دانست و اظهار داشت: امروز شهرداری بابت یک تابلو که شناسنامه کارگاه است سالیانه سه میلیون عوارض می‌گیرد در حالی که مدیر چنین کارگاهی کارآفرین است و بیمه و مالیات می‌دهد از آن طرف دکتر یا وکیل با درآمدهای آنچنانی از این عوارض معاف هستند ما در جلسه‌ای که هفته گذشته با شهردار تهران داشتیم این مساله را مطرح کردیم و ایشان نیز قول پیگیری دادند.

    عباسی تصریح کرد:‌ دولت اگر می‌خواهد تولید افزایش پیدا کند و اشتغال ایجاد شود اتحادیه‌های صنفی واحدهای تولیدکننده را استعلام بگیرند و از آنها به مدت پنج سال مالیات را با احتساب سال 93 حساب کنند آن موقع می‌بینیم که چه جهشی در تولید کشور رخ خواهد داد.

    وی در خصوص قیمت مبلمان گفت: صنف ما یک صنف هنری است و نمی‌شود روی آن قیمت گذاشت بستگی به نوع چوب، ورق طلا و پارچه قیمت‌ها مختلف است اما چیزی که می‌توانم با قاطعیت بگویم تمام اعضا کالای خود را زیر قیمت می‌فروشند تا بتوانند چک، حقوق و یا اقساط مالیاتی خود را پرداخت کنند اما معمولا عرف سود ما 15 درصد است.الان قیمت مبلمان از 2 میلیون تومان تا 150 میلیون تومان وجود دارد. در سری 150 میلیونی مبلمان 10 نفره یک کاناپه، دو صندلی میزبان،دو عسلی ،یک میز ناهار خوری 6 نفره وجود دارد که از بهترین چوب ،پارچه و منبت کاری برخوردار است.

    عباسی در خصوص اختلافات بین مشتری و فروشنده گفت: ما در اتحادیه کمیسیون رسیدگی به شکایات به ریاست نائب رئیس اتحادیه داریم و از امسال تاکنون به 380 مورد پرونده رسیدگی کردیم که در مورد گرانفروشی، معیوب بودن کار و غش در معامله بوده است به طور مثال مشتری مبلی را خریده که رنگ و پارچه انتخاب شده با کاری که تحویل داده شده فرق داشته است. ما همه اینها را در اتحادیه رسیدگی می‌کنیم به طوری که 98 درصد آنها در همین جا حل می‌شوند و به دادگاه نمی‌رود.

    وی در خصوص میزان صادرات در سال جاری گفت: در نه ماهه امسال ما 9 میلیون دلار صادرات و 16 میلیون دلار واردات داشتیم که پایین بودن صادرات ما به دلیل روابط سیاسی است. امروز کشورهای حوزه خلیج فارس برای صادرکنندگان مشکلات زیادی ایجاد می‌کنند و مانند قبل نمی‌تواند در بازار آنها حضور داشته باشیم.

    وی تصریح کرد: از سال 93 که رکود تشدید پیدا کرده تا به امروز نزدیک به 400 نفر از اعضا فعالیت خود را تعطیل کردند و ترجیح دادند دیگر در بازار فعالیت نکنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر