امارات صدرنشین واردات کالا به ایران شد

عصر کالا- مروری بر آمارهای وارداتی کشور در اولین ماه سال جاری گویای این است که ۱۰۱ کشور به ایران صادرات داشته‌اند که از نظر وزنی امارات متحده عربی و از نظر ارزشی چین در صدر صادرکنندگان کالا به ایران هستند.

امارات صدرنشین واردات کالا به ایران شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، براساس آمارهای ارائه شده در فروردین ‌1396 همچون سال‌های گذشته بیشترین ارزش واردات کشور از سوی چین بوده و 181 هزار تن کالا از این مسیر وارد کشور شده که ارزش کالاهای واردشده از سوی چین  485 میلیون دلار برآورد شده و در مجموع 8.66 وزن و 20.66 ارزش دلاری واردات ایران در فروردین ماه 1396 به کشور چین اختصاص داشته است.

    پس از چین، امارات متحده عربی با صادرات 235 هزار تن کالا به ایران در رده دوم جدول قرار گرفته است که البته از نظر وزنی بیشترین حجم واردات ایران به امارات مربوط می‌شود. ارزش ارزی کالای وارد شده از این کشور  نیز 402 میلیون دلار اعلام شده است. از نظر وزنی 11.25 درصد از وزن کل واردات کشور به امارات متحده اختصاص داشته و ارزش ارزی واردات کالای این کشور نیز 17.12 درصد بوده است.

    ترکیه سومین بازار عمده وارداتی ایران به شمار می‌رود که طی اولین ماه سال جاری 132 هزار تن کالا به ایران صادر کرده و از نظر وزنی 6.32 درصد واردات ایران را به خود اختصاص داده است. ارزش دلاری کالاهای وارد شده از سوی این کشور  180 میلیون دلار برآورد شده که در مجموع از نظر دلاری 7.66 درصد از کل واردات کشور را در برمی‌گیرد.

    جمهوری کره چهارمین صادرکننده بزرگ ایران در اولین ماه سال جاری بوده که در مجموع بالغ بر 62 هزار تن کالا وارد مرزهای ایران کرده است. ارزش دلاری کالاهای وارد شده از سوی کره 143 میلیون دلار برآورد شده و در نهایت از نظر وزن و ارزش دلاری به ترتیب 2.97 و 6.09درصد از واردات کشور به کره اختصاص داشته است.

    از هند نیز به عنوان پنجمین صادرکننده بزرگ ایران در سال جاری نام برده شده که حجم وزنی واردات از این کشور 141 هزار تن بوده و ارزش دلاری آن نیز 131 میلیون دلار برآورد می‌شود. در نهایت 6.74 درصد از کل وزن واردات کشور و همچنین 5.56 درصد از ارزش دلاری آن به هند مربوط می‌شود.

    در فروردین‌ماه سال جاری دو میلیون و 91 هزار تن کالا وارد کشور شده که ارزش دلاری آن‌ها نیز 2348 میلیون دلار بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر