نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک:

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت پوشاک

برخی در بازار داخلی به دنبال منافع شخصی هستند

عصر کالا- نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک گفت: با توجه به تغییرات نرخ ارز و سایر مولفه‌های تولید قطعا قیمت‌ها افزایش می‌یابد البته این افزایش بین ۱۰ تا ۱۵ درصد خواهد بود.

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت پوشاک
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، بهرام شهریار درباره تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی به تولیدکنندگان نساجی و پوشاک، اظهار کرد: برخی از فعالان این صنعت ارز 4200 تومانی دریافت کردند و کار‌های ثبت سفارش را انجام داده اند.

    وی افزود: به دلیل اینکه سامانه نیما به تازگی راه اندازی شده، هنوز مشکلاتی وجود دارد که خود بانک‌ها هم سردرگم هستند و برطرف شدن مشکلات، زمان بر است.

    نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با اشاره به ثابت نگه داشتن نرخ ارز طی سالیان گذشته گفت: اگر نرخ ارز به قیمت واقعی برسد برای تولیدکنندگان نیز خوب است و می‌توانند رقابت کنند اما، طی چند سال گذشته وجود تورم روی قیمت تمام شده اضافه شد اما، نرخ ارز ثابت نگه داشته شد که موجب برو مشکلات برای تولیدکنندگان شد در حالی که اگر نرخ ارز همپای تورم افزایش می‌یافت این مشکلات به وجود نمی‌آمد.

    شهریاری ادامه داد: دولت همیشه به تولیدکننده برای کاهش قیمت تمام شده فشار می‌آورد اما، از طرفی قیمت ارز را دستوری تعیین می‌کند و این مشکلی است که به تولیدکنندگان ضربه می‌زند.

    وی در پاسخ به این سئوال که آیا با تغییر نرخ ارز تهیه مواد اولیه توسط تولیدکنندگان را دچار مشکل کرد یا خیر گفت: همیشه در بازار داخلی برخی به دنبال منافع شخصی هستند و این موضوع همیشه به تولید و کشور ضربه زده است و با تغییر نرخ ارز برخی افراد با احتکار، مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان ایجاد کردند.

    نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به افزایش مولفه‌ها شاهد افزایش قیمت پوشاک خواهیم بود؟ تصریح کرد: با توجه به تغییرات نرخ ارز و سایر مولفه‌های تولید قطعا قیمت‌ها افزایش می‌یابد البته این افزایش بین 10 تا 15 درصد خواهد بود.

    شهراری خاطرنشان کرد: البته با توجه به شرایط اقتصادی موجود بسیاری از تولیدکنندگان سعی می‌کنند با مدیریت هزینه تولید قیمت‌ها زیاد افزایش نداشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر