نکاتی برای گرفتن یک عکس خوب با دوربین گوشی

عصر کالا- همواره نکاتی در عکاسی با دوربین گوشی های هوشمند وجود دارد که توجه به آن می‌تواند تا حد زیادی در افزایش کیفیت و بهبود نتیجه آن تاثیرگذار باشد.

نکاتی برای گرفتن یک عکس خوب با دوربین گوشی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، شاید شما نیز جز آن دسته از کاربرانی باشید که به دلایل مختلف نمی‌خواهید از دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی برای ثبت تصاویر مورد نظر خود استفاده کنید بلکه تنها با استفاده از اپلیکیشن دوربین گوشی هوشمند خود از مناظر و سوژه‌های موردنظر خود عکاسی کنید.

    این گزارش به مرور مختصری بر مجموعه نکاتی که باید به هنگام عکاسی از طریق اپلیکیشن دوربین گوشی‌های هوشمند به آنها توجه کنید، می‌پردازد:

    1. تنظیمات دوربین گوشی خود را بررسی کنید

    یکی از مهمترین کارهایی که قبل از شروع عکاسی با دوربین گوشی باید انجام دهید آن است که تنظیمات دوربین گوشی خود را بررسی کنید و با آن آشنایی لازم را برای شرایط و سوژه‌های عکاسی مختلف پیدا کنید. در این صورت بدون شک شما عکاسی بهتر و حرفه‌ای تری را تجربه خواهید کرد. البته بسیاری از برندهای تولید کننده موبایل تنظیمات خودکاری را بر روی اپلیکیشن دوربین گوشی‌های خود را فعال کرده اند که در بسیاری از موارد نتیجه مناسب و قابل قبولی را در پی خواهد داشت. البته بدون شک امتحان کردن حالات و تنظیمات مختلف در شرایط گوناگون عکاسی می‌تواند امکانات بهتری را در اختیار شما قرار دهد و خلاقیت بیشتری را در عکاسی برای شما به ارمغان بیاورد.

    2. لنز دوربین گوشی خود را تمیز کنید

    حتی اگر شما تمامی تنظیمات و امکانات لازم برای عکاسی از طریق موبایل را فعال‌سازی کنید اگر لنز دوربین گوشی شما کثیف باشد، عکس‌هایی با کیفیت تار، بسیار پایین و نامناسبی را در پی خواهد داشت. پاک کردن لنز دوربین گوشی‌های هوشمند از آنجایی که همچون دوربین‌های حرفه‌ای DSLR دارای محافظ و درپوش برای جلوگیری از کثیف شدن برخوردار نیست، اهمیت بسیار بالایی دارد. در این گونه مواقع همراه داشتن یک دستمال مخصوص تمیز کردن لنز دوربین گوشی کمک می‌کند که همیشه برای گرفتن عکس شفاف و با کیفیت مناسب آمادگی لازم را داشته باشید پاک کردن دوربین جلو همچنین برای گرفتن عکس‌های سلفی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید قبل از گرفتن عکس به این گونه موارد نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

    3. فلش را فراموش کنید و از نور طبیعی محیط استفاده کنید

    یکی از بزرگترین اشتباهاتی که عکاسان آماتور مرتکب می‌شوند، استفاده مداوم از فلش دوربین گوشی حتی در مواقعی که نور محیط کفایت می‌کند، است.

    همچنین در مواقعی که نور محیط کم بوده و و محیط برای عکاسی تاریک است، بسیاری از کارشناسان فعال در این حوزه به کاربران و عکاسان آماتور توصیه می‌کنند که در اینگونه مواقع نیز از یک منبع نور طبیعی یا غیرطبیعی برای روشن شدن این محیط و یا سوژه خود استفاده کنند و فلش دوربین گوشی را به طور کلی فراموش کنند چرا که نتیجه آن از کیفیت خوب و جذابی برخوردار نخواهد شد.

    4. به جای زوم کردن از برش تصویر استفاده کنید

    بسیاری از مواقع پیش می‌آید که کاربران و عکاسان آماتور به هنگام عکاسی از سوژه مورد نظر خود، به مواردی که کادربندی حرفه‌ای عکس را به هم می‌ریزد توجهی نشان نداده و بعد از بررسی عکس متوجه آن می‌شوند. در این گونه مواقع تنها کافی است از قابلیت برش تصویر استفاده کنند و مواردی را که لزومی ندارد در تصویر وجود داشته باشد، حذف کنند.

    5. از عکاسی پیاپی استفاده کنید

    شاید عکاسی پیاپی یک روش تنبل برای عکاسی با موبایل به شمار برود اما احتمالاً مؤثرترین و بهترین روش برای ثبت بهترین لحظه ممکن و شکار سوژه مورد نظر است، به خصوص در مواقعی که سوژه عکاسی شما در حال حرکت یا تغییرات سریعی باشد. البته این کار بدون شک نیاز به ظرفیت حافظه جانبی بالایی در گوشی شما دارد چرا که در یک صدم ثانیه تعداد زیادی عکس از سوژه مورد نظر شما ثبت می‌شود که در نهایت شما می‌توانید یکی از آنها را که بهتر است انتخاب کرده و بقیه را حذف کنید.

    6. از اپلیکیشن ویرایش عکس مناسب بهره مند شوید

    یکی از مهمترین و آخرین مراحلی که یک عکس را بسیار حرفه‌ای تر از سایر عکس‌های گرفته شده توسط عکاسان آماتور می‌کند، بدون شک ویرایش حرفه‌ای عکس است که به راحتی توسط اپلیکیشن و نرم افزارهای موجود در سیستم عامل‌های موبایلی انجام می‌شود.

    7. از ایده‌های عکاسان خود در شبکه‌های اجتماعی بهره ببرید

    یکی از اساسی‌ترین کارهایی که کاربران گوشی‌های هوشمند و عکاسان آماتور می‌توانند به منظور بهبود و ارتقای سطح عکاسی خود از آن بهره ببرند، استفاده از ایده‌های خلاقانه و کادر بندی‌های جذاب و حرفه‌ای توسط عکاسان مشهور است که معمولاً در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام محصولات و عکس‌های خود را به اشتراک می‌گذارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی