پیشنهاد تبدیل کارت اعتباری خرید کالا به "وام ازدواج"

عصر کالا- رئیس اتحادیه لوازم خانگی اجرای مجدد طرح کارت های خرید کالای ایرانی را در حمایت از تولید داخل بی نتیجه اعلام کرد و گقت: اعتبار این کارت ها می تواند به عنوان وام ازدواج در اختیار زوج های جوان قرار گیرد تا زمان ارائه وام ازدواج کوتاه شود.

پیشنهاد تبدیل کارت اعتباری خرید کالا به "وام ازدواج"
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از تسنیم، محمد طحان پور با اشاره به اینکه صنعت لوازم خانگی نیازمند واردات تکنولوژی و علم روز دنیاست افزود: دولت اعتبار این کارت ها در اختیار تولید کننده قرار بدهد تا این قشر با واردات تکنولوژی روز قادر به تولید کالای با کیفیت شود.
    وی اجرای طرح کالاهای کارت های اعتباری خرید کالای ایرانی را مسکن صنعت دانست و گفت: این طرح برای مدت کوتاه در صنعت اثر گذار خواهد بود.
    رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به اینکه در دوره های قبل فقط یک درصد از کل اعتبار چند میلیاردی کارت های اعتباری به بازار وارد شد ادامه داد: تولید کنندگان آماده همکاری برای عرضه کالا در این طرح، باید دارای مراکز فروش باشند که در بین همه تولید کنندگان فقط یک گروه از این امکان برخوردار است.
    وی با اشاره به اینکه وزارت صنعت و بانک مرکزی در حال هم اندیشی برای نحوه اجرای این کارت ها هستند گفت: ناموفق بودن این کارت ها در دوره های قبل به علت شیوه نادرست اجرای آن بوده است.
    طحان پور تنوع بخشی به خرید کالا را راه کار اجرای درست این طرح دانست و گفت: در تمام دنیا تولیدکنندگان با شرایط مناسب کالا را به طور اقساط در اختیار مصرف کننده قرار می دهد بنابراین در ایران نیز دولت به این بخش نباید ورود کند.
    رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به تأمین یک میلیون جهیزیه در سال افزود: اعتبار این کارت ها می تواند به عنوان وام ازدواج در اختیار زوج های جوان قرار گیرد تا زمان ارائه وام ازدواج کوتاه شود.
    وی ادامه داد: هم اکنون آلمان، ایتالیا و چین به بازار لوازم خانگی ایران برای تولید مشترک وارد شده اند که ما باید به دنبال همکاری بیشتر با این بخش باشیم تا کالای با کیفیت تولید شود و مردم از آن برخوردار شوند.
    طحان گفت: ما باید با تولید کالای با کیفیت به دنبال صادرات لوازم خانگی باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر