نایب رئیس اتاق اصناف تهران:

آغاز اقدامات لازم برای کنترل قیمت‌ها

عصر کالا- نایب رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه بازار تهران باز است و روند عادی خود را سپری می‌کند، گفت: ارگان‌های مربوطه برای کنترل قیمت‌ها کار خود را آغاز کرده‌اند و نظارت و بازرسی‌ها آغاز شده است.

آغاز اقدامات لازم برای کنترل قیمت‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از فارس، ابراهیم درستی  درباره وضعیت امروز بازار بزرگ تهران گفت: تمام واحدهای صنفی بازار بزرگ تهران امروز باز است و بازار روند عادی خود را سپری می‌کند.

    نایب رئیس اتاق اصناف تهران بیان داشت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که اصناف در چارچوب قوانین کار می‌کنند و روز گذشته تعطیلی واحدهای صنفی ناشی از رعب و وحشتی بود که اغتشاشگران ایجاد کرده بودند و تعطیلی ناشی از اعتراض نبود.

    وی با تاکید بر اینکه امروز تمامی واحدهای صنفی بازار باز است گفت: در این لحظه از بازار با شما صحبت می‌کنم و شرایط را کاملا به صورت عادی مشاهده می‌کنیم و هیچ‌گونه ناآرامشی و مشکلی مشاهده نمی‌شود.

    نماینده وزیر صنعت در اتاق اصناف ایران در پاسخ به این سوال که میزان خسارت وارده به بازاریان  در بازار بزرگ تاکنون چقدر بوده است، گفت: هیچ خسارتی در بازار بزرگ تهران گزارش نشده و آسیبی به واحدهای صنفی مشاهده نمی‌شود.

    وی گفت: در مورد اصناف در سطح شهر تهران هم گزارشی از آسیب مالی به ما نرسیده است و اصناف سطح شهر تهران هم مانند یک روز عادی مشغول به فعالیت هستند.

    درستی در رابطه با کنترل قیمت‌ها بیان داشت: پس از اعلام قیمت جدید بنزین ستاد تنظیم بازار در روز جمعه گذشته 24 آبان ماه 98 مصوبه‌ای صادر کرد مبنی بر اینکه هیچ افزایش قیمتی به بهانه افزایش قیمت بنزین پذیرفتنی نیست ضمن اینکه تمام مجوزهای افزایش قیمت که قبلا صادر شده بود لغو شد.

    وی گفت: ارگان‌های مربوطه برای کنترل قیمت‌ها کار خود را آغاز کرده‌اند و نظارت‌ و بازرسی‌ها آغاز شده است و با هر گونه گران‌فروشی مبارزه خواهد شد.

    نایب رئیس اتاق اصناف با تاکید بر اینکه گران‌فروشی از سوی اصناف اتفاق نمی‌افتد، گفت: واحدهای صنفی هر کالایی را که عرضه می‌کنند با سود مشخص می‌فروشند بنابراین افزایش قیمت‌ها از مرحله تولید و واحدهای تولیدی ممکن است صورت بگیرند که آنها هم مکلف شده‌اند هیچ گونه افزایش قیمتی بر روی کالاهای تولیدی خود اعمال نکنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر