نعمت‌زاده در جلسه هیأت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور:

در مرحله نخست تولیدکنندگان قیمت کالا را بر روی محصولات درج کنند

عصر کالا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیشنهاد می‌شود که مرحله نخست خود تولیدکنندگان بر روی محصولات تولیدی خود قیمت کالای مدنظر خود را درج کنند.

در مرحله نخست تولیدکنندگان قیمت کالا را بر روی محصولات درج کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از ایلنا، محمدرضا نعمت‌زاده در یکصد و دوازهمین جلسه هیأت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور با بیان این مطلب افزود: هر کالایی پس از تولید نمی‌تواند بدون قیمت بوده و پس از تعیین قیمت اولیه توسط تولیدکنندگان مربوطه می‌بایست سایر مراحل خود را برای تعیین قیمت نهایی طی کند.

    به گفته مهندس نعمت‌زاده؛ نظرات اعضای هیأت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی تبصره ماده 87 قانون نظام صنفی کشور کارساز بوده و می‌بایست جوانب مختلف آن مدنظر قرار گیرد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه خاطرنشان کرد: در قانون تجارت باید طرح سوددهی، محصولات پرمصرف، نماد اعتماد الکترونیکی، فروشگاه مجازی و همچنین استعلام‌های فقهی از مراجع عظام تقلیداز سوی  صورت گیرد.

    وی در ادامه گفت: اصلاحیه آیین‌نامه ماده 87 قانون نظام صنفی و آیین‌نامه موجود آن که یک سال قبل به تصویب رسید هم‌اکنون در این نشست قابل تجدید نظر است.

    مهندس نعمت‌زاده درخصوص بودجه پیشنهادی اتاق اصناف در سال 96 را منوط به نظر اعضای هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور دانست و افزود: می‌بایست مطابق آخرین وضعیت اقتصادی کشور، احتساب هزینه‌های پرسنلی، نرخ تورم و سایر فاکتورهای اثرگذار بر این موضوع بودجه یاد شده به تصویب نهایی برسد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت در صدد تسهیل در امور کسب و کار کشور و ارتقاء رتبه آن است، افزود: در این خصوص می‌بایست با خلاصه‌پردازی گزارش‌های واصله و آیین‌نامه‌های تدوین شده عمل نمایند.

    گفتنی است در این نشست مجتبی خسروتاج قائم‌مقام وزیر در امور تجارت، یدالله صادقی سرپرست معاونت امور بازرگانی داخلی، رییس اتاق اصناف، رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی و سایر اعضای هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی حضور داشتند.

    همچنین در این جلسه رییس اتاق اصناف به ارائه گزارش آخرین وضعیت ساماندهی اصناف ساختمان پلاسگو در مجتمع تجاری نور و یادآور شد که در زمینه پوشاک شب عید هیچ‌گونه مشکلی وجود نداشته و قرار است به زودی حداقل 600 باب مغازه به اصناف خسارت‌ دیده حادثه پلاسگو در مجتمع یاد شده انجام گیرد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر