برای خرید دستگاه اسکناس شمار، به چه نکاتی توجه کنیم؟

عصر کالا- علاقمندان به خرید پول شمار باید هنگام خرید دقت داشته باشند زیرا هر چقدر این دستگاه خطا داشته باشد؛ می‌تواند به ضرر خریدار تمام شود.

برای خرید دستگاه اسکناس شمار، به چه نکاتی توجه کنیم؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از مشاغل امروزی به دلیل اینکه روزانه مبالغ زیادی پول و اسکناس را بصورت نقدی جابجا می‌کنند، به دستگاهی مانند اسکناس شمار احتیاج نیاز دارند و  قطعا برای خرید و انتخاب نوع مناسب آن دچار سردرگمی خواهند شد.

    در کنار میزان هزینه‌ای که قرار است برای خرید یک دستگاه پول شمار کنار بگذارید، تسمه‌ای و یا غلطکی بودن سیستم امری است که باید به آن توجه کرد.

    زیرا عمر دستگاه‌های غلطکی بیشتر از اسکناس شمار تسمه‌ای است و در صورت پاره شدن یک تسمه، شما بدون پول شمار نمی‌مانید. در صورتیکه اسکناس شمار تسمه‌ای پس از اینکه یکی از تسمه‌های آن پاره شود، دستگاه از کار افتاده و باید به مراکز تعمیر پول شمار مراجعه کنید.

    در زمان خرید یک دستگاه اسکناس شمار باید نکاتی را مورد توجه قرار داد که شاید موارد زیر نمونه‌هایی از این نکات باشد:

    دقت شمارش:

    - از میان ویژگی‌های یک دستگاه پول شمار مناسب، دقت شمارش از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است.

    سرعت شمارش و ظرفیت:

    - سرعت شمارش دستگاه اسکناس شمار عبارت است از تعداد اسکناس‌هایی که دستگاه در یک بازه زمانی می‌تواند شمارش کند. این سرعت معمولا با واحد «برگ در دقیقه» اندازه گیری و بیان می‌شود.

    قابلیت تشخیص اسکناس جعلی و نیمه:

    توجه به امکانات و ویژگی‌های دستگاه پول‌شمار مورد نظر، این دستگاه باید امکان تشخیص اسکناس جعلی را داشته باشد و یا به طور اتوماتیک در حین شمارش، پول‌های تقلبی را خارج کند.

    برخی از دستگاه‌های اسکناس شمار، قابلیت تشخیص اسکناس‌های جعلی را دارند و در هر بار شمارش، به طور خودکار اسکناس‌های جعلی را از بسته پول خارج می‌کنند.

    همچنین قابلیتی در برخی از دستگاه‌های اسکناس شمار وجود دارد که پول‌های نصفه و نیمه را نیز تشخیص دهد و از آن‌ها را در حین شمارش از بسته شمارش شده خارج کند.

    سیستم پاکسازی:

    در برخی از دستگاه‌های اسکناس شمار، قابلیت پاکسازی اسکناس‌ها وجود دارد که به وسیله آن، اسکناس‌ها از هرگونه آلودگی پاک می‌شوند.

    دسته بندی پول:

    دسته بندی پول امکان بسیار جالبی است که در برخی از دستگاه‌ها اسکناس شمار وجود دارد.

    این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا اسکناس‌های شمارش شده در دستگاه را به صورت بسته‌های چندتایی درآورید.

    شرکت سازنده و گارانتی:

    یکی از نکاتی که حتما در خرید اسکناس شمار باید مد نظر داشته باشید، شرکت سازنده اسکناس شمار و گارانتی است که وی تحویل می‌دهد.

    قیمت:

    قیمت دستگاه‌های اسکناس شمار به عوامل مختلفی از جمله شرکت سازنده، نوع اسکناس شمار، سرعت و ظرفیت و ... بستگی دارد.

    دستگاه‌های اسکناس شمار به دو دسته ایستاده و رومیزی تقسیم می‌شوند که می‌توانید متناسب با نیاز و محل استفاده یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

    اسکناس شمار رومیزی:

    ابعاد این نوع پول شمار‌ها از نوع ایستاده کوچک‌تر است و همانگونه که از نامشان پیداست، روی میز قرار می‌گیرند.

    این پول شمار‌ها، اسکناس‌ها را به صورت آبشاری از بالا به پایین یا از چپ به راست می‌شمارند. موتور به کار رفته در این دستگاه‌ها به دو دسته تسمه‌ای و غلطکی تقسیم می‌شوند که در این رابطه باید بگوییم که کیفیت کار پول شمار‌های غلطکی از نوع تسمه‌ای بیشتر است و محبوبیت بیشتری در میان استفاده کنندگان دارند.

    پول شمار‌های تسمه‌ای، در صورت پاره شدن یکی از تسمه‌ها، کارآیی خود را از دست می‌دهند و به تعمیر نیاز پیدا می‌کنند، اما پول شمار‌های غلطکی، عمر طولانی تری دارند و در صورت پاره شدن یکی از تسمه‌ها نیز، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

    پول شمار‌های ایستاده:

    این پول شمار‌ها، همانگونه که از نامشان پیداست، حالت ایستاده دارند و اندازه بزرگتری نسبت به نوع اول دارند.

    سرعت شمارش این اسکناس شمار‌ها معمولا از نوع اول بیشتر است. عمده استفاده از این نوع پول شمار‌ها در بانک هاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر