نعمت‌زاده مطرح کرد:

گرانی لوازم خانگی خارجی متاثر از قاچاق کالا است

عصر کالا- وزیر صنعت ضمن تکذیب افزایش قیمت لوازم خانگی داخلی، گرانی لوازم خانگی خارجی را متاثر از کالاهای قاچاق عنوان کرد.

گرانی لوازم خانگی خارجی متاثر از قاچاق کالا است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا»به نقل ازایلنا، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه افتتاح کمپین بانوی ایرانی-خرید کالای ایرانی(از یلدا تا نوروز)  با بیان اینکه افزایش قیمت لوازم خانگی خارجی مربوط به افزایش نرخ دلار نیست، اظهار کرد: دلیل این گرانی، قاچاق کالا است.

وی ادامه داد: برخی افراد مدتی پیش به سمت خرید و فروش کالا و لوازم خانگی خارجی قاچاق رفتند که بعد از برخورد با این پدیده و کاهش عرضه این کالا در بازار این دسته محصولات و کالاهای خارجی دچار افزایش قیمت شد که این اتفاق مقطعی بود که در حال حاضر وضعیت عادی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: تمرکز ما روی تولید کالای ایرانی است. البته لوازم خانگی داخلی در بازار افزایش قیمتی نداشته و باید مردم برای تقویت این حوزه کالای ایرانی خرید کنند.

نعمت‌زاده درباره وضعیت طرح کارت‌های اعتباری خرید کالای ایرانی هم گفت: زمانی که این طرح مطرح شد سود تسهیلات بانکی حدود 21 درصد بود که با نرخ سود تعیین‌ شده در طرح کارت‌های اعتباری خرید کالای داخلی چند درصد تفاوت داشت و بانک‌ها نتوانستند با توجه به منابع مالی موجود مابه‌التفاوت سود بانکی این طرح را تامین کنند، برای همین تلاشی در ترویج این طرح انجام ندادند که در نهایت موجب عدم استقبال مردم شد.

وی در پایان از طرح‌های جدید بانک‌مرکزی برای ارائه کارت اعتباری خرید کالا خبر داد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط