ساخت سبک‌ترین ابزار پوشیدنی‌ای که در سرکه حل می‌شود

عصر کالا- دانشمندان دانشگاه استانفورد در راستای گزارشی که نشان می‌دهد تا سال ۲۰۱۸ حدود ۵۰ میلیون تن زباله الکترونیک روی دست انسان‌ها خواهد ماند، یک ابزار الکترونیک پوشیدنی طراحی کرده‌اند که زیست تخریب‌پذیر است و به راحتی در سرکه حل می‌شود.

ساخت سبک‌ترین ابزار پوشیدنی‌ای که در سرکه حل می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر کالا»به نقل از CNet، این ابزار یکی از سبک‌ترین و نازک‌ترین ابزاری است که تاکنون طراحی شده است. بزرگ‌ترین دستاورد دانشمندان در این زمینه، ساخت یک نیمه‌هادی زیست‌تخریب‌پذیر است که آن را از مولکولی که از جوهر تاتو یافته‌اند درست کره‌اند.
    آنها همچنین یک فیلم جدید و فوق نازک از فیبر‌های گیاهی درست کرده‌اند که جزء اصلی این ابزار است و قطعات الکترونیک روی آن جاسازی می‌شوند. این قطعات شامل الکترودهایی است که از آلومینیوم و آهن ساخته می‌شود و در کنار بقیه قطعات این سیستم، هنگامی که در مایعی حتی با اسیدیته کمتر از سرکه قرار می‌گیرد، بعد از 30 روز کاملا در آن حل می‌شود.
    هدف نهایی دانشمندان از ساخت این فناوری، استفاده از آن برای ذخیره‌سازی اطلاعات دیجیتال حساسی است که بعد از مدتی می‌خواهید از شر آن خلاص شوید. این فناوری همچنین برای ساخت ابزار پزشکی قابل کاشت، حسگرهای زیستی و حتی پوست‌های اندام‌سازی کاربرد دارد.
    دانشمندان برای اینکه مطمئن شوند این فناوری حاوی مواد مضر و خطرناک برای بافت‌های زنده نیست، آن را روی سلول‌های ماهیچه قلب موش‌ بین دو تا شش روز آزمایش کردند. این سلول‌ها با وجودی که درون یک ظرف آزمایشگاهی قرار داشتند، از بین نرفتند اما با این حال، دانشمندان نیاز به آزمایش‌های بیشتر هم روی حیوانات و هم روی انسان‌ها دارند تا بتوانند در نهایت از آن در کلینیک‌های پزشکی استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر