دستگاه هوشمند اعلام موقعیت خطر به بازار می آید

عصر کالا- حتما پیش آمده در موقعیتی قرار بگیرید که احساس ناامنی کنید و نیاز به کمک داشته باشید ولی نتوانید با فوریت های پلیسی تماس بگیرید و یا اینکه اصلا از کمک گرفتن از فوریت های پلیسی احساس خوشایندی ندارید بلکه دوست دارید از دوستان و یا خانواده خود کمک بگیرید. از سوی دیگر معمولا والدین نیز وقتی فرزندانشان در بیرون از خانه بسر می برند نگران امنیت آنها هستند که مبادا خطری آنها را تهدید کند.

دستگاه هوشمند اعلام موقعیت خطر به بازار می آید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایران، برای حل این نوع از مشکلات یک استارتاپ امریکایی یک دستگاه کوچک  هوشمندی را ساخته است که کاربر می تواند سالم بودن و در جایی که احساس ناامنی می کند را به خانواده  و دوستان خود اطلاع دهد و حتی در صورت نیاز فوری کمک بخواهد. نام این دستگاه هوشمند کوچک Instinct به معنی غریزه است. این دستگاه هوشمند از طریق یک نرم افزار رایگان به تلفن همراه کاربر متصل می شود و از طریق GPS کار می کند.
    اگر کاربر یک بار این دکمه این دستگاه هوشمند کوچک را فشار دهد به راحتی با خانواده و دوستانی که پیش از این آنها را از طریق برنامه نصب شده بر روی تلفن همراه مشخص کرده است، ارتباط برقرار می کند. اگر کاربر دکمه این دستگاه را یکبار فشار دهد یعنی در موقعیت امنی قرار دارد و خطری وی را تهدید نمی کند. اگردوبار دکمه را فشار دهد یعنی موقعیت و شرایطی که فرد در آن قرار دارد، ناامن است و اگر سه بار فشار دهد یعنی اوضاع خوب نیست  و در خطر است و  به کمک فوری نیاز دارد.
    البته این دستگاه کوچک امکان تماس با تلفن همراه کاربر را نیز می دهد به طوریکه که اگر کاربر در موقعیت نامساعدی قرار دارد و می خواهد از آن موقعیت خارج شود، می تواند با فشار دادن دستگاه به خودش زنگ بزند تا از موقعیت موجود خارج شود. این دستگاه امکان ثبت گام ها را نیز به کاربر می دهد  حتی اگر گم شود نیز می توان آن را از طریق برنامه تلفن همراه ردیابی و پیدا کرد.
    این دستگاه که ضد آب است پیش فروش آن آغاز شده و به قیمت 50 دلار به فروش می رسد البته قرار است ماه می به بازار آید که در این صورت به قیمت 80 دلار فروخته خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر