کتانی ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی

با کفش Futurecraft ۴D آدیداس آشنا شوید

عصر کالا- چند سالیست که شرکت هایی فعال در حوزه تکنولوژی به سمت استفاده از تکنولوژی نوظهور چاپ سه بعدی روی آورده اند و محصولات متعددی را از این طریق تولید و روانه بازار کرده اند. اما اخیراً کمپانی آدیداسنیز با تولید کفشی جدید تحت عنوان Futurecraft ۴D رسماً از تمایل بالای خود برای سرمایه گذاری در این حوزه خبر داد.

با کفش Futurecraft ۴D آدیداس آشنا شوید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از تک شات، البته این کفش اولین محصول تولید شده آدیداس با فناوری چاپ سه بعدی نیست و اگر خاطرتان باشد این شرکت در سال گذشته نیز چند مدل از کفش های تولید شده با بهره گیری از این تکنولوژی را تولید کرده بود. در واقع، هدف از بکارگیری این فناوری تولید کفش هایی عنوان شده که متناسب با اندازه پای افراد طراحی خواهند شد و کوچک‌ترین مزاحمتی از سوی جداره های کفش در حین دویدن و یا راه رفتن برای افراد ایجاد نخواهد شد.

    حال آدیداس با تولید Futurecraft 4D ادعا می کند که به تکنیک جدید در ساخت کتانی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی دست یافته که می توان از آن برای تولید انبوه کفش ها در آینده مورد استفاده قرار داد. این تکنیک که Digital Light Synthesis نامگذاری شده عصر جدید را در تولید کفش ها و کتانی های ساخته شده با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی رقم خواهد زد.

    مدیران آدیداس امیدوارندکه بتوانند تا با توسعه هر چه بیشتر این تکنیک، تا سال 2018 بالغ بر 100 هزار جف کفش را با کمک فناوری چاپ سه بعدی تولید کنند. اما هم اکنون این شرکت قول داده است تا پایان ماه جاری میلادی، 300 جفت از این کفش ها را تولید و در اختیار علاقه مندان قرار دهد. همچنین، قرار است که تا فصل پاییز حدود 5 هزار جفت دیگر از این کفش ها تولید و روانه بازار شود.

    متاسفانه هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص قیمت این محصول به بیرون درز نکرده اما با نگاهی به مدل های قبلی این شرکت، نباید انتظار قیمت چندان پایینی را برای این کفش ها داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر