ترانزیت ۳ میلیون تن کالا از مرز بازرگان

عصر کالا- مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به اینکه این پایانه طی سال گذشته پس از بندر شهید رجایی رتبه دوم ترانزیت کشور را کسب کرده است، گفت: در این مدت حدود سه میلیون تن انواع کالا از طریق این پایانه مرزی ترانزیت شد.

ترانزیت ۳ میلیون تن کالا از مرز بازرگان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از ایرنا ، جابراکبرپور  با اشاره به اینکه این میزان کالا از طریق بیش از 161 هزار دستگاه کامیون ترانزیت شده است، افزود: سال گذشته میزان تردد کامیون از این مرز به 278 هزار و 461 دستگاه رسید.
    به گفته وی مواد سوختی، آهن آلات، مواد اولیه کارخانجات، ماشین آلات صنعتی و انواع خودرو از جمله کالاهای ترانزیتی وارد شده به کشور از طریق این پایانه مرزی بوده است.
    وی ادامه داد: این کالاها از طریق مرز‌های شرقی و شمال شرقی کشور از جمله مرز‌های لطف آباد، سرخس، دوغارون، آستارا و اینچه برون از کشور خارج شده است.
    به گزارش ایرنا در صورت تکمیل زیرساخت های لازم، آذربایجان غربی با سه پایانه مرزی بازرگان، سرو و رازی در مرز مشترک با ترکیه، پایانه مرزی پلدشت در مرز مشترک با جمهوری خودمختار نخجوان و پایانه مرزی تمرچین در مرز مشترک با عراق به یکی از قطب های ترانزیت کشور در مرزهای زمینی تبدیل می شود.
    پایانه مرزی بازرگان که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می رود در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان واقع در شهرستان ماکو از توابع آذربایجان غربی قرار دارد؛ این گمرک در سال 1305 شمسی راه اندازی شده و تنها مرز 24 ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی