سازمان ملی استاندارد ایران؛

عرضه کولرهای آبی فاقد نشان استاندارد غیرقانونی است

عصر کالا- سازمان ملی استاندارد ایران عرضه کولرهای آبی فاقد نشان استاندارد را غیرقانونی اعلام و تاکید کرد با فروشندگان متخلف برابر قانون برخورد می شود.

عرضه کولرهای آبی فاقد نشان استاندارد غیرقانونی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از سازمان ملی استاندارد ایران؛ این سازمان روز سه شنبه در اطلاعیه ای آورده است: استانداردهای تجدیدنظر شده کولرهای آبی در اسفند سال 92 برای اجرا به واحدهای تولیدید و نهادهای ذیربط ابلاغ شده است.
    این اطلاعیه می افزاید: طبق توافق بین سازمان ملی استاندارد با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کولرهای آبی و مهلت اعطایی به آنها، قرار بود ظرف مدت 9 ماه از تاریخ تصویب‌ این‌ توافقنامه‌، ‌اقدام های لازم‌ برای عرضه باقی مانده مدل های تولید شده با استاندارد قبل از 1392 و موجودی های انبار انجام شود.
    در ادامه این اطلاعیه آمده است: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان و مقابله با عرضه کولرهای آبی فاقد استاندارد اقدام به نظارت مستمر در سطح عرضه و برخورد قانونی با متخلفان از طریق سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها کرده است.
    این اطلاعیه می افزاید: تداوم نظارت های اعمالی تاکنون منجر به شناسایی و جمع آوری این دسته از کالاها در برخی از استان ها از جمله قم، کرمان و فارس شده است.
    سازمان ملی استاندارد به مصرف کنندگان توصیه کرد هنگام خرید از وجود علامت استاندارد معتبر درج شده روی محصول اطمینان حاصل کنند.
    همچنین برای استعلام اعتبار پروانه کالای مربوطه لازم است خریداران نسبت به ارسال کد 10 رقمی حک شده زیر نشان استاندارد محصول به سامانه پیامکی سازمان ملی استاندارد ایران با شماره 10001517 اقدام کرده و در صورت تأیید اقدام به خرید محصول کنند.
    سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرده است: از آنجا که این کالا به صورت مستقیم با سلامتی و ایمنی مردم مرتبط هست، عرضه آن بدون نشان استاندارد و یا با کیفیتی پایین‌تر از حد قابل قبول غیرقانونی بوده و با عرضه کنندگان و واحدهای صنفی متخلف طبق قانون برخورد می شود.
    این سازمان از هموطنان خواست در صورت مشاهده فعالیت واحدهای غیرمجاز که به تولید محصولات فاقد استاندارد و کیفیت مبادرت می کنند، موضوع را از طریق شماره تلفن 124 این سازمان به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات منعکس کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر