۶ اقدام که باید قبل گم‌شدن موبایل خود انجام دهیم

عصر کالا-در این مطلب به ذکر کار‌هایی در صورت مفقود شدن تلفن همراهمان در سفر پرداخته شده است.

۶ اقدام که باید قبل گم‌شدن موبایل خود انجام دهیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایرنا، گوشی‌های تلفن به نوعی دستیار و کمک حال ما در زندگی روزمره هستند اما حالا تصور کنید که این دستیار دوست داشتنی را گم کنید آن هم در سفر که گوشی تلفن حکم عصای دست آدم را دارد. گرچه تصور بروز این اتفاق هم سخت است و لرزه به تن آدمی می‌اندازد، اما نامحتمل هم نیست. اگر بدانیم در صورت مفقود شدن تلفن همراهمان در سفر چه کارهایی باید انجام دهیم، استرس بروز این اتفاق کمتر می‌شود.

    این مهم است که بدانیم چه کارهایی انجام دهیم تا بعد از گم شدن احتمالی تلفن همراه، اطلاعاتی که در گوشی ذخیره شده به راحتی در اختیار فرد سارق قرار نگیرد.

    استفاده از قفل خودکار و کد عبور

    هر دستگاهی دارای نوعی مکانیزم قفل یا رمز عبور است، اما بسیاری از مردم، از این قابلیت استفاده نمی‌کنند. این باعث می‌شود که پیام، عکس، ایمیل و حساب کاربری شما به راحتی در اختیار دیگران قرار گیرد.

    استفاده از برنامه گوشی یاب

    برنامه Find My iPhone در هر یک از گوشی‌های آیفون، اندروید و ویندوز به طریقی در دسترس است. می‌توانید آن را بر روی رایانه خود نصب کنید و در صورت گم شدن تلفن همراهتان، به راحتی آن را پیگیری کنید. با نصب چنین اپلیکیشن‌هایی به محض این که متوجه شدید فردی موبایل شما را دزدیده می‌توانید جایی که موبایلتان وجود دارد را پیدا کنید. که البته ما پیشنهاد می‌کنیم زمانی که این اتفاق افتاد به همراه پلیس به آن محل بروید. به خاطر داشته باشید که دزدها مخصوصا در سفرهای خارجی می‌توانند بسیار خطرناک عمل کنند؛ بنابراین هرگز تنها برای پیدا کردن گوشی خود اقدام نکنید.

    تهیه عکس و فیلم پشتیبان

    در برنامه‌هایی مانند iCloud در آیفون،  Google + در اندروید و OneDrive در مایکروسافت به راحتی می‌توانید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و آن را در صورت نیاز بازیابی کنید.

    تلفن همراه را در سفر گم کردید؟ این کارها را انجام دهید

    ضمیمه کردن یک یادداشت

    شاید ظاهر تلفن همراه شما را بد کند، اما زمانی که گوشی را گم کنید، شاید به کمک شما بیاید. یک برچسب کوچک که حاوی اطلاعات و شماره تماس شما است را به پشت تلفن همراه بچسبانید تا در زمان گم شدن، اگر شخصی تلفن شما را پیدا کرد، بتواند به راحتی با شما ارتباط برقرار کند.

    ذخیره نکردن رمز عبور و اطلاعات مالی

    هنگام استفاده از حساب‌های کاربری خود، گزینه ذخیره رمز عبور را فعال نکنید. زیرا اگر گوشی شما سرقت شده باشد، دزد با باز کردن تلفن همراه شما به تمامی حساب‌های شما نیز دسترسی خواهد داشت. همچنین تا جایی که می توانید اطلاعات شخصی و مالی خود را در موبایل خود مخصوصا در سفر، در موبایلتان نگه ندارید.

    استفاده از کیف مناسب

    یکی از راه‌های خوب حفظ موبایل، استفاده از کیف‌های گردنی است. موبایلتان را در این کیف ها قرار داده و در زیر پیراهنتان از آن مراقبت کنید. کیف‌های کمری، گزینه نه چندان مناسبی برای نگهداری از موبایل هستند و همچنین جیب پشت شلوار و یا پیراهنتان. چرا که در اماکن شلوغ شما هرگز متوجه نخواهید شد که یک دزد با چه مهارتی می‌تواند موبایلتان را از شما بدزدد.

    در صورت مفقودی یا سرقت تلفن چه کنیم؟

    اگر در تلفن همراهتان گم شد اولین و بهترین کار این است که خونسردی خود را حفظ کنید و در صورتی که در یک کشور خارجی هستید با کمک گرفتن از مردم بومی منطقه سعی کنید پروسه دزدیده شدن و یا مفقودی گوشی را برای پلیس توضیح دهید تا در صورت امکان پلیس بتواند گوشی‌تان را ردیابی کند. نکته بعدی این است که بانک و شرکت‌های مربوط به کارت اعتباری خود را از گم شدن تلفن همراه مطلع کنید تا حسابتان توسط فرد سودجو مورد تجاوز قرار نگیرند.

    همچنین به محض اینکه از نبود تلفن همراه خود مطمئن شدید، سریع خود را به یک رایانه برسانید تا از طریق آن تمامی گذرواژه‌های خود را اعم از بانک، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و... تغییر دهید. بهتر است اطلاعاتی همانند شماره تماس همراه دیگرتان را به همراه اطلاعات شخصی و آدرس محل اقامتتان در چند برگه یادداشت بنویسید و به جاهایی که در آن روز رفته اید، بدهید تا اگر کسی موبایل شما را پیدا کرد بتواند به شما دسترسی داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر