دکوراسیون پذیرایی، این ۱۶ خانه ایرانی را از دست ندهید

به گزارش عصر کالا: یکی از مهم ترین فضاهای خانه دکوراسیون پذیرایی است.

دکوراسیون پذیرایی، این ۱۶ خانه ایرانی را از دست ندهید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از چیدانه، هر گاه فرد جدیدی به منزل شما مهمان می شود اولین قسمتی که به آنجا دعوت می شود تا فرصتی برای صحبت پبدا کنید، پذیرایی است؛ به همین دلیل حساسیت بالایی برای دکوراسیون داخلی پذیرایی وجود دارد تا نشان دهد که چه سلیقه ای، سبک خانه را به این چیدمان کشانده است. اگر از طرفداران تورهای خانه گردی باشید، می دانید که دکوراسیون منزل ایرانی ها را معرفی می کنیم. در این مطلب هم قصد داریم 16 دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی را از مطالب قبلی منتشر کنیم. با کلیک بر روی لینک مطلب منتشر شده، می توانید گزارش کامل هر خانه را مطالعه کنید و عکس های بیشتری از آن را ببینید:

دکوراسیون پذیرایی به رنگ خاکستری

موقعیت: گرگان
سبک دکوراسیون: معاصر
رنگهای غالب: سفید و طوسی
ویژگی خاص: زیبایی چیدمان علی رغم استفاده از رنگهای سرد
دکوراسیون پذیرایی خانه لاله به گونه ای طراحی شده که رنگ اصلی طوسی در مبلمان نیم ست به چشم می خورد. مبل نیم ست شامل دو مبل تک و یک کاناپه دو نفره چسترفیلد است. میز جلو مبلی مربعی سفید و مدرن در این فضا، تضاد خوبی با فرش مدرن خاکستری رنگ دارد. کوسن با طرح ستاره ای و کوسن با پارچه خزدار سفید از ویژگی های خاص این فضا است.

فرش ایرانی در دکوراسیون پذیرایی

موقعیت: کرمانشاه
سبک دکوراسیون: تلفیقی
رنگهای غالب: طوسی، نارنجی - قرمز
ویژگی خاص: نور و گیاهان تزیینی
در دکوراسیون پذیرایی المان ویژه ای که به چشم می خورد تابلوی نقاشی پرتره روی دیوار است. این نقاشی که اثر خانم خانه است در ترکیب رنگی خاص خود با مبل تک که دقیقا در زیر تابلو دیده می شود، هم خوانی دارد. این مبل تک، رنگ شده، پارچه رومبلی اش تعویض شده و با هزینه بسیار کمی بازسازی شده است.

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک

موقعیت: تهران، سعادت آباد
سبک دکوراسیون: کلاسیک
رنگهای غالب: سفید و طلایی
ویژگی خاص: انتخاب رنگ روشن
مبلمان کلاسیک به رنگ سفید با بدنه، دسته و پایه های طلایی رنگ وقار بیشتری به این فضا افزوده است. میز جلو مبلی نیز به رنگ طلایی است و قسمت هایی از پایه مبلمان و میز جلو مبلی در هماهنگی با رنگ کوسن ها به چشم می خورد. لوستر کریستالی با درخشش نور زیبایی دکوراسیون را بیشتر کرده است. قاب های تابلو نیز در دکوراسیون نشیمن به رنگ طلایی بدنه مبلمان کلاسیک انتخاب شده است.

دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری

موقعیت: تهران، شهرک گلستان
سبک دکوراسیون: کلاسیک
رنگهای غالب: فیلی (آبی آسمانی)، سفید استخوانی
ویژگی خاص: استفاده از رنگهای روشن
مبلمان استیل به سبک کلاسیک وقار و شخصیتی ویژه به این فضا داده است. بدنه مبل از جنس چوب و به رنگ سفید استخوانی بوده که تزیینات و کنده کاری روی دسته و پایه مبلمان سبک کلاسیک را تایید می کند. پارچه رو مبلی زیبا به رنگ فیلی و با طرح گل هایی است که انعکاس آنها را بر روی کاغذ دیواری نیز می توانید ببینید.

میز عسلی سنتی در دکوراسیون پذیرایی

موقعیت: کرمانشاه
سبک دکوراسیون: تلفیقی
رنگهای غالب: سفید و قهوه ای
ویژگی خاص:  آرامش خانه و وجود گل‌های طبیعی
مبلمان پذیرایی از فروشگاهی در کرمانشاه خریداری شده است. مبلمان دقیقا در وسط پذیرایی قرار دارد که روی میز آن یک ظرف سفالی آبی‌رنگ گذاشته شده است و باز هم 2 میز عسلی سنتی چوبی همراه بشقاب میناکاری شده و کاسه سفالی روی آنها در کنار مبل‌های تکی دیده می‌شود. قطعا وجود این سنتی‌های زیبا و ترکیب‌شان با طراحی مدرن خانه با وجود تضادی که دارد باعث جذاب‌تر شدن فضا می‌شود!

ترکیب رنگی خاص در پذیرایی

موقعیت: تهران، محله: شهرک آپادانا
سبک دکوراسیون: معاصر
رنگهای غالب: بنفش و خاکستری
ویژگی خاص: یکنواختی و هماهنگی بصری
استفاده از رنگ خنثی خاکستری که در طیف‌های مختلف به‌کار برده شده، ویژگی اصلی دکوراسیون پذیرایی است. طاقچه کوچک روی دیوار که مدرنیته را به خوبی بیان می‌کند، نمای بتنی دارد. قرار گرفتن رنگ بنفش در مبلمان پذیرایی، انتخاب هوشمندانه‌ای است که بر طراحی داخلی تأکید دارد. میز جلو مبلی چوبی در کنار فرش هم گرما و آرامش بیشتری به خانه داده است. مبلمان چستر فیلد، پایه‌های چوبی و رنگ استفاده‌شده نیز مشخصه‌های سبک معاصر را بیان می‌کند.

فرش در دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی

موقعیت: زنجان
سبک دکوراسیون: کلاسیک
رنگهای غالب: زرشکی و قهوه ای
ویژگی خاص: استفاده از چوب و رنگ های گرم
مبلمان کلاسیک در دکوراسیون پذیرایی به رنگ زرشکی و با بدنه چوبی قهوه ای تیره دیده می شود. فرش ایرانی و پرده پذیرایی هم دارای ترکیب رنگی هماهنگ با مبلمان کلاسیک است. تابلوی هنری با طرح گور خر هویت متفاوتی به فضا بخشیده است.

رنگ طلایی در دکوراسیون پذیرایی

موقعیت: مشهد
سبک دکوراسیون: کلاسیک
رنگهای غالب: کرم، قهوه ای و طلایی
ویژگی خاص: جایگاه ویژه رنگ طلایی
به جرات می توان گفت هویت اصلی خانه خانم هنرور در دکوراسیون پذیرایی هویدا است. مبلمان استیل با چوب و دسته هایی به رنگ کرم و با چوب های تزیین شده نقش اصلی را در این فضا ایفا می کنند. فرش ایرانی در کنار مبل کلاسیک و میزهایی با سنگ مرمر ترکیب بسیار فکر شده ای است و علاوه بر ظرافت و شکوهی که ایجاد می کند، تکمیل کننده سبک کلاسیک طلایی رنگ است.

هنر فرزند خانه در دکوراسیون پذیرایی

موقعیت: تهران، خیابان شهید عراقی
سبک دکوراسیون: معاصر
رنگهای غالب: سبز و قهوه ای
ویژگی خاص: استفاده از وسایل چوبی دست‌ساز
دکوراسیون پذیرایی آپارتمان را مبلمان سبزرنگ و کوسن‌های گلدار نارنجی که چندین سال است وفادارانه همراه خانواده هستند و گیاهان سبز فراوان، مزین کرده‌اند. به عقیده خانم محقق، گیاهان به زندگی روح می‌بخشند و گیاه در زندگی ایشان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. دیوار پشت کاناپه با تابلوهای کار دست «دونا» دختر خانواده تزیین شده است.

پذیرایی با مبل استیل به رنگ صورتی

موقعیت: قزوین
سبک دکوراسیون: کلاسیک
رنگهای غالب: کرم و صورتی
ویژگی خاص: رعایت ریتم در فضا
میز قهوه‌خوری پذیرایی مربع - مستطیل با پایه‌های کرو شکل قرار گرفته که رسمیت پذیرایی را دارد؛ همین‌طور فرم کرو (منحنی) که روی تاج مبل و دسته‌ها و پایه‌های مبل پذیرایی وجود دارد با حباب شیشه‌ای روی میز که گیاه مینیاتوری دارد و طرح حباب پوشش (کاور) آباژور و ساعت دایره‌ای شکل که از جنس آینه است، ارتباط برقرار می‌کند.

عناصر ایرانی در دکوراسیون پذیرایی

موقعیت: کرج، جهانشهر
سبک دکوراسیون: تلفیقی
رنگهای غالب: کرم و قرمز
ویژگی خاص: استفاده از وسایل سنتی ایرانی
سبک تلفیقی در دکوراسیون پذیرایی نشانی از محبوبیت وسایل و هویت ایرانی دارد. فرش دستبافت لاکی رنگ در کنار میز جلو مبلی مدرن و مبلمان راحتی تلفیقی از سبک ها است. حضور گیاهان و اهمیت آنها در دکوراسیون منزل شیفته و خانواده حس می شود.

دکوراسیون داخلی پذیرایی با وسایل سنتی

موقعیت: تهران، سعادت آباد
سبک دکوراسیون: تلفیقی
رنگهای غالب: قرمز، سبز، گردویی
ویژگی خاص: استفاده هوشمندانه از عناصر تزئینی سنتی ایرانی
مهم‌ترین هم نشینی المان‌های سنتی خانه، در دکوراسیون پذیرایی است. مبل‌های سبز تیره، با کوسن‌های گل‌دار قرمز که پارچه ‌پرده‌ پشت آن نیز از همان رنگ است، در کنار ویترین چوبی و میز چوبی گردویی و فرش قرمز سنتی این قسمت، حس درخشانی از عناصر یک خانه‌ی ایرانی را در قالب یک آپارتمان امروزی به وجود آورده است. لوستر چوبی این قسمت نیز در کنار آینه و شمعدان نقره‌ای و درخت بنجامین این قسمت، زیبایی خاصی به آن بخشیده است. حتی ظروف خانه نیز تماما از نقوش سنتی و عموماً دست ساز هستند.

دکوراسیون سفید و خاکستری در پذیرایی

موقعیت: تهران، محله جنت آباد
سبک دکوراسیون: مدرن
رنگهای غالب: رنگ های خنثی سفید، خاکستری و بنفش تیره
ویژگی خاص:  استفاده از بافت متنوع پارچه در مبلمان
مبلمان راحتی خاکستری رنگ در هماهنگی با فرش طوسی و تک رنگ فضایی را خلق کرده است که برای دورهمی های دوستانه مناسب است. میز جلومبلی سفید رنگ و میز سفید کنار دیوار هم از اجزای سفید دکوراسیون پذیرایی است. از جذابیت های دکوراسیون منزل سارا کوسن و پارچه های نرمی است که بر روی مبلمان مدرن قرار گرفته است. کوسن بنفش پولکی، نقره ای های اکلیلی و پارچه های پرز بلند بر روی مبلمان، بافت های متنوعی را به رخ می کشد. آباژور پایه بلند سفید رنگ هم روشنایی فضا را تکمیل می کند.

سبک کلاسیک در دکوراسیون پذیرایی قدیمی

موقعیت: تهران، نارمک
سبک دکوراسیون: کلاسیک
رنگهای غالب:  رنگ های روشن مثل کرم و سفید
ویژگی خاص: کارهای هنری و بشقاب های روی دیوار
پشت دیوار یادگاری فضای پذیرایی وجود دارد. سبک کلاسیک در دکوراسیون پذیرایی در قالب مبلمان کلاسیک، کنسول، بوفه با تزیینات ویژه و هم چنین لوازم دکوری آنتیک و خاص ظاهر شده است. هم چنین رنگ غالب فضا با تنالیته قهوه ای و کرم، نشانی از وقار سبک کلاسیک است. حضور گیاهان خانگی در فضای نشیمن شادابی و روح تازه ای به آن بخشیده است.

مبل مجلل در دکوراسیون پذیرایی

موقعیت: تهران، بلوار کوهسار
سبک دکوراسیون: کلاسیک
رنگهای غالب: آبی و کرم
ویژگی خاص: روشنایی و وسعت بخشیدن به خانه
در این خانه از اشیا و مبلمان سنتی استقبال خوبی شده است. می‌توان گفت سنتی، کلاسیک و مدرن همگی مورد علاقه خانواده است. وقتی علت را از سحر پرسیدم، او گفت: «به نظر من از هر کدام در جای خود و به اندازه باید استفاده کرد». او علاقه دارد متناسب با فضای خانه از هر کدام از آنها استفاده کند؛ مثلا مبلمان پذیرایی به دلیل استفاده برای مهمان، مجلل انتخاب شده است.

رنگ سبز در دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی

موقعیت: کرج، جهانشهر
سبک دکوراسیون: کلاسیک
رنگهای غالب: سبز و سفید
ویژگی خاص: دیوار سبز
نگاه کردن به دکوراسیون پذیرایی در لحظه ای کوتاه آنچه باید را به ما انتقال می دهد. استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون پذیرایی علاوه بر اینکه ریسکی بزرگ بوده، انرژی بسیاری به فضای خانه داده است. همانطور که سحر پیش از این گفت، رنگ به عنوان رنگ شاداب و سبز در دکوراسیون انتخابی جدید بوده است و این خانه را منحصر به فرد کرده است. مبلمان کلاسیک با پارچه مخملی و پایه های سفید ترکیب رنگی خانه را به خوبی نشان می دهد. در این فضا هر وسیله ای رد و بویی سبز و کلاسیک دارد!

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر