شستشو فرش و مبل در منزل

عصر کالا- حضور پررنگ فرش در منزل دقیقا آن زمانی مشخص می‌شود که در هنگام چیدن وسایل هستیم و هیچ فرشی برای زیر پایمان پهن نشده است.

شستشو فرش و مبل در منزل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حضور پررنگ فرش در منزل دقیقا آن زمانی مشخص می‌شود که در هنگام چیدن وسایل هستیم و هیچ فرشی برای زیر پایمان پهن نشده است. انگار جای خالی چیزی کاملا در کف خانه محسوس است و ما را ملزم به خرید یک فرش چشم نواز می کند. همه چیز از رنگ فرش شروع می شود. فرش هرچه روشن تر باشد زودتر کثیف شده و همچنین ترفند های شستشوی فرش هم برای برطرف کردن آن متنوع و سخت تر می شود.

    اگر دقت کرده باشید بعضی از ما همه تلاشمان را می کنیم تا فرش هایمان دیرتر کثیف شده و برای رفع آن از انواع و اقسام روفرشی ها استفاده می کنیم اما همچنان در اکثر اوقات ریشه ها و لبه های فرش کثیف شده و بعد از گذشت مدتی ، ردی از خاک روی فرش نشسته و رنگ آن را تغییر می دهد. اینجور مواقع از اکثر روش ها برای تمیزی فرش استفاده می کنیم. اما بعضی اوقات این روش ها کافی نیست .

    معمولا در بعضی مواقع به خصوص نزدیک به عید ، برای تمیزی فرش هایمان فقط استفاده از ترفندها پاسخگو نیست و زمانی هم که آن را به قالیشویی تهران می سپاریم پیش می آید که ریشه های فرش از بین رفته و یا زرد می شود. استفاده از لوازم شستشوی مناسب یکی از دلایل مهمی است که باید به آن پرداخته شود ، پس در تصمیم گیری و انتخاب خود دقت کنیم. آچاره قصد دارد در مورد انواع فرش و ترفند های شستشوی آن اطلاعاتی را در خدمت شما قرار دهد.
    7 ترفند شستشوی فرش در منزل

    لکه چای ، غذا ، جای کفش و یا لوازم آرایشی که بر روی فرش می ریزد... فرش ما همه آن ها را به خود دیده است. درست زمانی که یک لکه بر روی فرش می ریزد ، اولین کاری که می کنیم با یک اسفنج و یا پارچه به روی فرش می افتیم و شروع به کشیدن آن بر روی لکه می کنیم. لطفا قبل از انجام این حرکت ، دو دقیقه دست نگه دارید و به ترفند های دیگری برای شستشوی فرش فکر کنید. این اقدام انتحاری فقط باعث می شود تا لکه در تارو پود فرش برود.
    1-  برای رفع لکه اقدام کنید.

    در قدم اول درست قبل از اینکه لکه فرصتی برای جذب پیدا کند به جنگ آن بروید. معمولا وقتی مایع یا غذایی بر روی فرش می‌ریزد در همان لحظه اولیه ، مایع شوینده در دسترس نیست و ما نمی توانیم جلوی آن را بگیریم. چه باید کرد؟ مسلما زمانی که این اتفاق ما افتد باید از پخ شدن آن جلوگیری کرد ، پس به محض اینکه ماده ای بر روی فرش ریخت در صورتی که مایع است ، روی آن ، دستمال کاغذی یا پارچه ای پهن کنید تا مایع را جذب کند.
    2-  تا حد امکان از کمترین مقدار مواد شوینده استفاده کنید.

    یکی از مسائلی که باید حواسمان به آن باشد این است که ، یک وقت هایی می آییم درست کنیم و بدتر می شود. این مسئله در مورد مواد شوینده هم وجود دارد. استفاده از مواد شوینده هم اندازه دارد; اگر برای رفع لکه از مواد شوینده به مقدار زیادی استفاده شود ، باعث می شود فرش دیرتر خشک شده و همچنین پس از خشک شدن با لکه جدیدی مواجه شوید. در ضمن برای پاک کردن لکه ، حواستان به تمیزی اسفنج یا دستمالی که استفاده می کنید باشد.

    3-  خشک کردن را یادتان نرود.

    یکی از مواردی که باید به آن توجه کنیم ، دقیقا بعد از شستشوی فرش اتفاق می افتد. زمانی که شما با شامپو فرش و یا مایع شوینده ای مانند ریکا به جان لکه می افتید حواستان به آخر شستشو هم باشد. فرش خیس را به امان خدا رها نکنید و ترفند شستشوی خودا را کامل کنید. رطوبت یکی از مواردی است که در فرش یا لباس یا حتی دستمال کاغذی به راحتی پخش می شود و ممکن است باعث ایجاد لکه و یا بوی بد در خانه شود.

    بعد از شستشوی فرش از یک حوله برای جذب رطوبت با قی مانده و یا سشوار و خشک کننده هایی از این قبیل استفاده کنید. این کار علاوه بر اینکه باعث می شود ، فرش هر چه سریعتر خشک شود ، از ایجاد لک و پیچیدن بوی نم و ماندگی در خانه هم جلوگیری می کند. معمولا این لکه ها با استفاده از ترکیب صابون و کمی آب هم پاک می شود.

    همچنین، باید یادآوری کنیم برای شستشو و تمیزی حوله‌هایی که از آن‌ها استفاده می کنید و یا اگر از پیچیدن بوی نم در خانه، خوشتان نمی آید، می توانید از خدمت خشکشویی آچاره استفاده کنید.
    4- از جاروبرقی استفاده کنید.

    بعد از مقابله با لکه های ناگهانی ! زمانی می رسد که شما نیاز به پاک کردن کلی فرش دارید و می خواهید از شر لکه های کلی در سرتاسر آن خلاص شوید. در اولین قدم برای رفع این موضوع ، قبل از اینکه به انواع و اقسام مواد شوینده فکر کنید ، روی فرش را جاروبرقی بکشید. این کار باعث می شود تا برای پاک کردن فرش با آشغال ها و موهای ریخته شده بر روی فرش مواجه نشویم و ترفند تمیز کردن فرش سریع تر پیش برود.
    5-  شوینده درست را برای شستشوی فرش پیدا کنید.

    اینکه برای شستشوی فرش از چه ترفند و شوینده ای استفاده می کنید نکته خیلی مهمی است که باید به آن دقت کنید. در خصوص شستشوی کلی یک فرش ، استفاده از شوینده های مناسب فرش باعث می شود تا این مواد کمتر کف داشته و به راحتی از تار و پود فرش پاک شوند. ماندن کف در تار و پود فرش باعث پوسیدگی آن می شود.

    در خصوص لکه های کوچک از ترکیب سرکه سفید و آب میتوانید استفاده کرده و 10 تا 15 دقیقه برای پاک کردن آن صبر کنید و پس از پاک کردن ، طبیعتا آن را خشک کنید. و همچنین می توانید قبل از اسپری سرکه بر روی لکه از کرم اصلاح استفاده کرده و 30 دقیقه زمان به آن بدهید. معمولا برای شستشوی کلی فرش ازاسپری های گندزدا هم می توانید استفاده کنید و لکه های عمیق ا توسط آن از بین ببرید. استفاده از یک قالیشویی معتبر می توان شمارا در شستشوی فرش کمک کرده و در خصوص استفاده از لوازم شوینده مناسب مطمئن کند.
    6- جهتتان را برای شستشوی فرش مشخص کنید.

    یکی از مشکلاتی که معمولا برای تمیز کردن فرش پیش می آید جهت تمیز کردن آن است. به طور معمول از دورترین نقطه و به اصطلاح بالای فرش که به دیوار رسیده است شوع کنید و به سمت پایین فرش بیایید. پایین فرش در واقع جایی است که باعث می شود شما دیگر بر روی فرش راه نروید و باعث کثیفی مجدد آن نشوید.
    7- لکه های سخت هم پاک می شوند.

    بعضی لکه ها حضور بسیار پررنگی در فرش ما دارند و در واقع به هیچ ترفند شستشوی فرشی ، اهمیت نمی دهند. این لکه ها در دسته لکه های عذاب آور قرار می گیرند و گاهی اوقات آدم را تلخ می کنند. برای پاک کردن لکه های روغنی ممکن است مجبور به استفاده از لکه های گندزدا برای دوبار بشوید تا لکه ها به راحتی پاک شوند. برای پاک کردن لکه های لبه فرش و لکه های روغنی که سمج هستند ، ممکن است به یک شلنگ مخصوص شستشوی قالی نیاز پیدا کنید.

    روش های شستشوی مبل

    یکی دیگر از مسائلی که به شدت ذهن مارا برای تمیزی خانه مشغول می کند ، مبل شویی در منزل (با دستگاه)  و حل کثیفی آنها است. این مشکلات از موارد مهمی هستند که در کنار فرش باید به آن توجه شود. برای انجام این شستشو می توانید از ترفند های گفته شده برای شستشوی فرش استفاده کنید و برای لکه بی از آن ها استفاده کنید. همچنین می توانید از خدمات مبلشویی آچاره هم استفاده کنید.

    دستگاه مبل شویی چیست؟

    این دستگاه برای شستشوی مبل ، صندلی و فرش استفاده می شود. کار این دستگاه پاشیدن پر فشار فوم بر روی مبلمان و چرخش دستگاه برای شستن آن است. این پاشیدن پرفشار باعث می شود فوم به تارو پود وسیله نرفته و سطح آن را کاملا تمیز کند. همچنین ترفند بسیار خوبی برای شستشوی مبلمان محسوب می شود.

    شستشوی مبلمان با این دستگاه در مدت 20 دقیقه خشک می شود و همچنین با تنظیم غلظت فوم میتوانیم هر نوع لکه ای را پاک نماییم.

    نگاهی کلی به ترفند شستشوی فرش و مبل :

    شستشوی فرش در منزل شامل دو قسمت لکه گیری و شستشوی کلی می شود.

    برای لکه گیری می توانیم از ترفند های مختلف شستشوی فرش مانند ترکیب سرکه سفید و آب استفاده کنیم.

    فراموش نکنید بعد از پاک کردن هر لکه به سرعت آن را خشک نمایید.

    برای شستشوی کلی فرش می توانید از خدمات قالیشویی آچاره استفاده کنید.

    شستشوی مبلمان در منزل نیز مانند شستشوی فرش است.

    برای شستشوی مبلمان در منزل با استفاده از دستگاه مبل شویی می توانید در آچاره ثبت سفارش کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر