توسعه هنر - صنعت مبلمان ایران ؛

در مسیر اقتصاد مقاومتی

عصر کالا- توسعه صنعت مبلمان ایران با رویکرد درون زایی و برون نگری در مسیر سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

در مسیر اقتصاد مقاومتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ صنعت مبلمان ایران با حدود 30 هزار واحد تولیدی و فروشگاهی، حدود 8 درصد از اشتغال بخش تولید کشور را تشکیل می دهد.
    این هنر - صنعت از مهم ترین شاخه های صنایع کوچک و متوسط دنیا با قدرت اشتغالزایی، ایجاد ارزش افروده و سرعت بازدهی اقتصادی خیلی بالاست.
    به گفته حسن احمدیان رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان مبلمان ایران ؛ سرمایه گذاری گسترده در دو بخش تولید و عرضه طی دو دهه گذشته، همچنین قدرت و مهارتهای تولید صنعت مبلمان ایران و حمایت های دولت در این سالها باعث شده است رقبای خارجی این صنعت حرف زیادی برای گفتن در بازار 6 میلیارد دلاری ایران نداشته باشند.
    با این حال سهم صادرات ایران زیاد نیست، در حالی که ارزش تولیدات جهانی صنعت مبلمان 460 میلیارد دلار محسوب می شود سهم ایران کمتر از یک دهم درصد است.
    ضعف بازاریابی، کم اطلاعی از سلایق مشتریان خارجی، کمبود یا ضعف قوانین توسعه صادرات، بالا بودن تعرفه واردات مواد اولیه، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و به روز در کنار فقر فناوری ها از مواردی است که تولیدکنندگان از موانع افزایش سهم مبلمان ایران در بازارهای بین المللی بر می شمارند.
    در این حال مزیت نسبی صنعت مبلمان ایران از جمله کیفیت و قیمت رقابتی ، شرایط را برای حضور در بازارهای جهانی براحتی امکانپذیر می کند، واقعیتی که این صنعت را با اندک حمایت دولت از ظرفیت لازم برای شکوفایی برخوردار می کند.
    متولیان این صنعت برنامه پنج ساله ای تدوین کرده اند تا ارزش صادرات مبل ایران به 200 میلیون دلار در سال برسد.
    در دو سال اخیر مذاکراتی با فدراسیون اتحادیه های صنعت چوب و مبلمان ایتالیا انجام و
    به عقد تفاهم نامه همکاری میان اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان با فدراسیون اتحادیه های صنعت چوب و مبلمان ایتالیا منجر شده است که در ارتقاء توان فنی و بازاریابی صنعت مبلمان ایران برای گرفتن سهم مناسب از بازار 400 میلیون نفری منطقه موثر خواهد بود.
    این روزها که تهران میزبان بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل با حضور بیش از400 واحد تولید مبلمان است تولید کنندگان شرکت کننده در این نمایشگاه قصد دارند با رایزنی با طرفها خارجی به بازارهای جدید صادرات دست یابند.
    بنابراین گزارش بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل با حضور بیش از 400 واحد تولیدی گشایش یافته است و تا فردا هم ادامه دارد
    نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل تا سیزدهم مرداد به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود.
    نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل تهران HOFEX2017-home section وسیع ترین و مهمترین نمایشگاه صنعت مبلمان ایران به شمار می رود که در نوع خود بزرگترین نمایشگاه مبلمان در منطقه غرب آسیا نیز به شمار می رود. این نمایشگاه شاهد حضور اکثر برندهای مطرح و صادراتی صنعت مبلمان منزل از ایران و برخی کشورهای خارجی است.
    در این نمایشگاه علاوه بر تولید کنندگان داخلی، نمایندگانی از کشور های ایتالیا، اسپانیا، چین، ترکیه و سوئیس حضور پر رنگ دارند و آخرین توانمندهای خود را در فضایی به وسعت بیش از 40 هزار متر مربع غرفه، در معرض دید عموم قرار داده اند.
    این نمایشگاه با شعار" صادرات مبلمان، پروژه ملی" مهمترین هدف برپایی خود را "جلب حمایت دولت از صنعت مبلمان در پروژ ملی صادرات مبلمان ایران" قرار داده و فرهنگ سازی و تشویق فعالیت های صادراتی و فراهم کردن بستری برای ارتقای سطح کمی وکیفی طراحی، تولید، فروش و صادرات مبلمان را بعنوان محور اصلی نمایشگاه در نظر گرفته است.
    بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل تا سیزدهم مرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ساعت 10 تا 18 پذیرای حضور علاقمندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر