نکاتی که در مورد انتخاب مبلمان چرمی باید بدانید

عصر کالا- شاید شما هم مانند بعضی از افراد وقتی تصمیم می‌گیرید وسیله تازه‌ای برای خانه بخرید، در آخرین لحظه دچار شک و تردید می‌شوید.

نکاتی که در مورد انتخاب مبلمان چرمی باید بدانید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایران بانو، این موضوع در مورد خرید وسایل بزرگ و اصلی دکوراسیونی بیشتر پیش می‌آید و ممکن است پروسه خرید را با مشکلاتی روبه‌رو سازد. اگر این روزها در فکر تعویض مبل‌های قدیمی هستید و دلتان می‌خواهد مبلمان چرمی بخرید دانستن این نکات به شما کمک می‌کند که درمورد این مبلمان‌ها اطلاعات بیشتری داشته باشید و با قاطعیت بیشتری تصمیم‌گیری کنید.پ

    چرمی‌ها عمر بیشتری دارند
    اگر مبلمان چرمی شما مرغوب باشد تا مدتها دوام خوبی دارد و خیلی زود غیرقابل استفاده نمی‌شود. البته این موضوع در مورد مبلمان‌های ساخته شده با چرم طبیعی صادق است، چرا که این محصولات طبیعی هستند و گذشت زمان به سرعت آنها را فرسوده نمی‌کند. از این‌رو تا سالیان سال می‌توانید از داشتن‌شان لذت ببرید؛ البته به شرطی که تنوع طلب نباشید و هر چند سال یکبار فکر تعویض لوازم منزل به فکرتان نرسد.
    مراقبت از چرم بسیار ساده است
    برخلاف تصور بسیاری از مردم تمیز کردن چرم کار دشواری نیست و به سادگی انجام می‌شود. فقط لازم است که برای نرم کردن سطح چرم هر 6 تا 12 ماه از مواد مخصوصی استفاده شود. توصیه می‌شود که جهت تمیز کردن چرم‌ها هرگز شوینده‌های معمولی مانند پودر، صابون و سایر حلال‌ها را به کار نبرید. در شرایط آب و هوایی متعادل هر چند روز یکبار مبل‌ها را گردگیری کرده یا به کمک برس‌های مخصوص جاروبرقی آنها را تمیز کنید. مبلمان را در معرض نور مستقیم قرار ندهید. بهتر است که نورپردازی این بخش از خانه بیشتر به صورت موضعی باشد و به‌طور مستقیم روی مبل نتابد.

    تنوع رنگ و طرح کمتری دارد
    با وجود اینکه چرم‌ها دوام خوبی دارند اما از لحاظ تنوع رنگ، بافت و طرح نمی‌توانند با مبلمان‌های پارچه‌ای رقابت کنند. این نکته‌ای است که سبب می‌شود بعضی از طراحان داخلی با محدودیت‌هایی روبه‌رو شوند و برای هماهنگی و زیبایی بیشتر عناصر دکوراسیونی، پارچه‌های متنوع و طرح‌های کلاسیک یا فانتزی را انتخاب کنند. این نکته هم به عنوان یکی از عیوب مبلمان چرمی مطرح می‌شود.
    در زمستان و تابستان خیلی سرد و گرم نمی‌شود
    اگر روکش صندلی اتومبیل شما چرمی است حتماً این تجربه را داشته‌اید که در تابستان بسیار داغ و در زمستان بشدت سرد می‌شود. اما در مورد مبلمان چرمی داخل خانه این حالت‌ها کمتر پیش می‌آید. چرم می‌تواند براساس دمای اتاق خودش را با درجه حرارت بدن تطبیق دهد. در تابستان هم به دلیل داشتن منافذ طبیعی، خنکی مطبوعی دارد. نکته مهم این است که نباید آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. ضمن اینکه نور خورشید رنگ چرم را تحت تأثیر قرار داده و آن را کمرنگ می‌کند.
    مبلمان چرمی فقط مخصوص پولدارها نیست
    استفاده از مبلمان‌هایی با روکش چرم خانه شما را کمی لوکس‌تر نشان می‌دهد و اگر کمی سلیقه به خرج دهید، آپارتمان شما به یک مکان لاکچری زیبایی تبدیل می‌شود. شاید فکر کنید که خرید مبلمان چرمی فقط مخصوص پولدارهاست، چرا که نسبت به روکش پارچه‌ای قیمت بالاتری دارد. اما نکته اینجاست که روکش پارچه‌ای بعد از چند سال نیاز به تعویض دارد اما چرم می‌تواند تا سالیان سال عمر کند؛ از این‌رو در طولانی مدت انتخاب مقرون به صرفه تری است. به این ترتیب افراد طبقه متوسط هم می‌توانند با خرید چرم‌ها تا چندین سال از تعویض مبلمان معاف شوند و یک سرمایه‌گذاری دکوراسیونی داشته باشند. با وجود این بعضی از طراحان معتقدند که قیمت بالای چرم نسبت به پارچه یک عامل محدود‌کننده است و جزو معایب آن به شمار می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر