تویسرکان قابلیت تبدیل به قطب مبل و منبت کشور را دارد

عصر کالا- استاندار همدان گفت: شهرستان تویسرکان با برخورداری از کارگاه های متعدد تولید صنایع مبل و منبت با کیفیت و اصیل در این بخش قابلیت تبدیل شدن به قطب مبل و منبت کشور را دارد.

تویسرکان قابلیت تبدیل به قطب مبل و منبت کشور را دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، محمدناصر نیک بخت چهارشنبه 22 شهریور در آئین آغاز به کار جشنواره صنایع مبل و منبت در روستای اشترمل تویسرکان افزود: اعطای نشان جغرافیایی مبل و منبت به شهرستان تویسرکان به تصویب نهایی رسیده و تحقق این امر موجب توسعه هر چه بیشتر این هنر- صنعت اشتغالزا در این شهرستان می شود.

    وی بیان کرد: روستای اشترمل در بخش تولیدات صنایع مبل و منبت صاحب سبک و برخودار از طراحی‌های منحصر بفرد اصیل و دستی است.

    نیک بخت با اشاره به اینکه روستای اشترمل می تواند به مقصد بسیاری از گردشگران تبدیل شود تصریح کرد: تویسرکان و ملایر در زمینه تولید صنایع مبل و منبت با هم رقیب نیستند و ظرفیت هر دو شهرستان متعلق به استان همدان است.

    وی اظهار کرد: شهرستان تویسرکان به ایجاد بیش از پیش فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی مبل و منبت نیاز دارد و استانداری نیز در زمینه اعطای تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان این بخش، قول مساعد می دهد.

    نیک بخت خاطرنشان کرد: روستای اشترمل به لحاظ برخی امکانات و تجهیزات زیرساختی مانند سالن اجتماعات به کمک نیاز دارد و استانداری در این بخش نیز قول مساعد برای تامین نیمی از اعتبار لازم به منظور ساخت سالن اجتماعات این روستا را می دهد.

    جشنواره صنایع مبل و منبت روستای اشترمل تویسرکان امروز با حضور معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، استاندار همدان و تنی چند از مسئولان کشوری، استانی و شهرستان آغاز به کار کرد و تا 24 شهریورماه به کار خود ادامه می دهد.

    اشترمل یکی از روستاهای شهرستان تویسرکان در 12 کیلومتری شرق شهر تویسرکان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر