ترفند برای خارج‌شدن از بلاک اینستاگرام

عصر کالا- به خاطر مقررات جدید اینستاگرام این روزها ممکن است در ایران دسترسی خیلی‌ها از سوی این شبکه اجتماعی به‌صورت خودکار محدود شده باشد. کاربران ایرانی با مشکلات مختلف و پیغام‌های متفاوتی در این رابطه مواجه می‌شوند که حسابی برایشان دردسرساز می‌شود. اما چرا بلاک یا محدودیت دسترسی از سوی اینستاگرام اتفاق می‌افتد و چطور می‌توان آن را حل کرد؟

ترفند برای خارج‌شدن از بلاک اینستاگرام
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از همشهری، اینستاگرام در بسیاری موارد سختگیری‌ دارد. تمام آنها هم به مواردی مربوط می‌شوند که احساس کند شما مشغول اسپم‌کردن (یعنی تولید اطلاعات هرز و بی‌فایده، ایجاد مزاحمت برای کاربران دیگر یا حتی ساختن اکانت‌های تقلبی و فیک) هستید. وقتی اینستاگرام کوچک‌ترین نشانه‌ای از اسپم را ببیند، یک اکانت را بلاک خواهد کرد. که یعنی دسترسی شما را برای کامنت گذاشتن، لایک کردن یا فالو کردن افراد محدود می‌کند. سیستم بلاک اینستاگرام به‌طور اتوماتیک افراد خاطی را تشخیص می‌دهد و بنابراین گاهی پیش می‌آید که حتی در نتیجه یک اشتباه کوچک و غیرعمدی، اکانت شما مسدود می‌شود. بدترین قسمت این سناریو آن است که هیچ نشانه‌ای برای اینکه بدانید چرا در اینستا مسدود شده‌اید وجود ندارد.

    چرا بلاک شده‌اید؟

    اینستاگرام مانند سایر شبکه‌های اجتماعی، قوانینی دارد. مثلا اگر شما یک کامنت را با متن تکراری به دفعات بگذارید یا افراد زیادی را در کامنت‌ها منشن کنید، همینطور اگر از اپلیکیشن‌های جانبی مانند فالوئریاب، لایک بگیر و غیره استفاده کنید، با توجه به ناامن بودن این برنامه‌ها، اینستاگرام شما را بلاک می‌کند.

    دلایل متعددی برای بلاک شدن وجود دارد که به‌صورت عمومی شامل این موارد است:

       شما به‌صورت تهاجمی یا ناگهانی شروع به فالو کردن یا آنفالوکردن افراد می‌کنید.

       شما از برنامه‌های دیگر برای لایک کردن استفاده می‌کنید. این برنامه می‌تواند اپلیکیشن‌های مشهور به روبات باشد.

       شما از برنامه‌های دیگری برای افزایش فالوئر و یا آنفالوکردن استفاده می‌کنید.

       شما یک کامنت را چندبار تکرار می‌کنید.

       شما عادت به لایک کردن تعداد عکس‌های زیادی در طول مدت خیلی کوتاهی دارید.

    بلایی به نام فیلترشکن

    اما در ایران بسیاری از موارد بلاک شدن افراد از سوی اینستاگرام به‌خاطر استفاده از وی‌پی‌ان یا فیلترشکن است. بسیاری از افراد از فیلترشکن‌های رایگان استفاده می‌کنند که اکثر مواقع روشن است. در این فیلترشکن‌ها به‌صورت ناگهانی آی‌پی تعدادی زیادی از افراد یکسان می‌شود. در این موقع است که اینستاگرام تصور می‌کند شما یک روبات هستید و در حال فعالیت گسترده و ماشینی در اینستاگرام هستید. به همین‌خاطر فورا دسترسی شما ازجمله برای لایک کردن یا کامنت گذاشتن بسته می‌شود.

    بی‌فایده بودن کامنت انگلیسی

    بسیاری از کاربران اینستاگرام زمانی که بلاک می‌شوند، درخواست می‌کنند که برایشان کامنت انگلیسی بگذارید، درحالی‌که این کار هیچ تأثیری در رفع بلاک ندارد.

    چطور از بلاک خارج شوید؟

       اگر فکر می‌کنید اکانت شما بی‌دلیل بلاک شده است، وقتی پستی را لایک می‌کنید برایتان پیام اخطار می‌آید که آنجا از طریق گزینه Tell Us می‌توانید این موضوع را به پشتیبانی اینستاگرام گزارش کنید.

       پس از آنکه دکمه Tell Us را فشار دادید، اینستاگرام (‌احتمالا از طریق ایمیل) از شما می‌خواهد اطلاعاتی امنیتی را تکمیل کنید و سپس درخواست می‌کند که عکس خودتان را برایش ارسال کنید تا مطمئن شود شما واقعی هستید.

       برای چند روزی فعالیت در اینستاگرام را متوقف کنید.

       دیگر به هیچ عنوان با فیلترشکن‌ها اینستاگرام را باز نکنید.

       بدون استفاده از فیلترشکن و پس از مدت اعلام شده از سوی اینستاگرام از برنامه خارج شده و یکبار دیگر با زدن نام کاربری خود وارد اپلیکیشن شوید.

       اگر با این ترفندها از بلاک خارج نشدید بهتر است با اینستاگرام وارد مکاتبه شوید. در برنامه اینستاگرام به صفحه پروفایل اینستاگرام‌تان بروید و وارد گزینه تنظیمات یا

    Options شوید (یعنی همان آیکن چرخ دنده در گوشه سمت راست – بالای صفحه). حالا در صفحه تنظیمات پایین بروید و گزینه Report a Problem را پیدا و انتخاب کنید. در اینجا شما می‌توانید مسائل مختلف را به Instagram گزارش کنید. از بین گزینه‌ها، مورد Something isn’t Working را انتخاب کنید. حالا فرم را با درخواستی برای رفع بلاک پر کرده و دکمه ارسال را لمس کنید. یک نمونه از متنی که می‌توانید برای اینستاگرام بفرستید شبیه به این است:

    Hi, I’ve noticed that my Instagram account has been suspended. I don’t know the reason for this blockage, but you should know that I’m a real person.

    ? Would you please recheck my suspension

    اتهام: مزاحمت

    اینستاگرام در بسیاری موارد سختگیری‌ دارد. تمام آنها هم به مواردی مربوط می‌شوند که احساس کند شما مشغول  تولید اطلاعات هرز و بی‌فایده، ایجاد مزاحمت برای کاربران دیگر یا حتی ساختن اکانت‌های تقلبی و فیک هستید

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر