نحوه چینش مشاهده‌کنندگان استوری اینستاگرام

عصر کالا- شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که نحوه چینش افرادی که استوری‌های اکانت اینستاگرام شما را مشاهده می‌کنند، چگونه است و آیا از الگوی مشخصی پیروی می‌کند یا خیر.

نحوه چینش مشاهده‌کنندگان استوری اینستاگرام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، قابلیت افزودن استوری‌های اینستاگرام در ماه اوت سال گذشته 2016 میلادی به این شبکه اجتماعی اضافه شد و از همان ابتدا میلیون‌ها طرفدار را به خود جذب کرد. از آن زمان تاکنون که حدود بیش از یک سال می‌گذرد، می‌توان گفت این قابلیت مهم‌ترین و پرطرفدارترین قابلیتی است که تاکنون به اپلیکیشن اینستاگرام افزوده شده است. البته این قابلیت جذاب پیشتر در اپلیکیشن اسنپ چت هم وجود داشت اما دلیلی که این دو اپلیکیشن را از هم متمایز کرد، پیروی اینستاگرام از الگوهای الگوریتمی برای چینش استوری‌ها و ظهور صفحات مجازی در صفحه اصلی آن است. این در حالیست که این الگو قبلا بر اساس زمان چیده و مرتب می‌شد.

    بنابر این می‌توان نتیجه گرفت که نحوه چینش و ظهور استوری‌ها، میزان پیگیری مخاطبان از صفحات مجازی مذکور است. این بدین معناست که اگر یکی از مخاطبان همواره در صدر فهرست دوستانی قرار دارد که استوری‌های شما را مشاهده کرده‌اند، می توان نتیجه گرفت آن فرد درصد بیشتری از پیگیری و مشاهده استوری‌ها و پست‌های اینستاگرامی شما را داراست.

    همانطور که گفته شد این روش و نحوه چینش از یک الگو و قانون الگوریتمی پیروی می کند و به طور خودکار افرادی که بیشتر از بقیه استوری‌ها و پست های شما را دنبال می کنند را در صدر فهرست مشاهده کنندگان استوری قرار می دهد.

    فرضیه الگوریتمیک بودن نحوه چینش مشاهده کنندگان استوری در اینستاگرام توسط تعداد زیادی از کاربران حرفه ای در وب سایت Reddit نیز تحت تست و آزمایش‌های بسیاری قرار گرفته است. این کاربران حرفه‌ای در تشریح و اثبات این فرضیه این چنین می‌گویند :"ما تعدادی اکانت و حساب کاربری بدین منظور ایجاد کرده و متوجه شدیم تنها با مشاهده پست‌های اینستاگرامی افراد بدون آنکه آنها را لایک کرده و یا نظر (comment) بدهیم و به عبارتی دیگر با محتوای آن درگیر شویم، می توانیم شاهد در صدر قرار گرفتن نام خود در فهرست مشاهده کنندگان استوری دوستان مان باشیم".

    البته بنظر می‌رسد عوامل بسیار دیگری نیز در نحوه چینش و اولویت بندی مشاهده کنندگان استوری‌های ما دخیل باشند. از جمله این عوامل می توان به میزان فعالیت فردی که استوری گذاشته، وضعیت عمومی یا خصوصی بودن پروفایل شخص، تعداد دفعات لایک و کامنت گذاشتن، تعداد دفعات پست‌های اینستاگرامی شخص و همچنین مشاهده پروفایل مذکور اشاره کرد.

    پاژ تیلن - متخصص و کارشناس تکنولوژی و ارتباطات در وب سایت socialmediaweek در این باره اظهار می کند که تعداد دفعات مشاهده پروفایل شخص و همچنین لایک و کامنت گذاشتن بر پست های منتشر شده وی به طور قطع می تواند در اولویت بندی و نحوه چینش فهرست مشاهده کنندگان استوری تاثیرگذار باشد.

    شرکت فیس بوک در سال 2012 میلادی، شبکه اجتماعی اینستاگرام را با ارزش یک میلیارد دلار تصاحب کرد و مالکیت آن را بر عهده گرفت و از آن زمان با افزوده شدن قابلیت‌های مختلف جذاب به این اپلیکیشن، طرفداران بسیاری را به سوی این شبکه اجتماعی جذب کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر