به هیچ عنوان رمزعبور قبلی را استفاده نکنید!

عصر کالا- یکی از هکرهای معروف به تازگی خطاب به کاربران درباره استفاده دوباره از گذرواژه‌های قبلی و قدیمی حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف هشدار داده است.

به هیچ عنوان رمزعبور قبلی را استفاده نکنید!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، در سال‌های اخیر به شدت مساله حریم خصوصی و حفاظت از اطلاعات شخصی و محرمانه افراد حقیقی و حقوقی از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار شده است و کارشناسان و محققان امنیتی نیز با پژوهش و بررسی‌های دقیق خود سعی دارند که علاوه بر هشدار به کاربران و صاحبان سرمایه و کسب و کار، به شرکت‌های تکنولوژی نیز هشدار دهند که در مورد امنیت سرویس‌های ارائه شده خود نهایت دقت را به خرج داده و در صورت لزوم به برطرف کردن ضعف‌های امنیتی مربوطه بپردازند.

    بر اساس توصیه کارشناسان و بررسی کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری، یکی از بزرگترین و مهلک‌ترین اشتباهاتی که کاربران مرتکب آن می‌شوند، استفاده از گذرواژه‌های یکسان برای حساب‌های کاربری مختلف در شبکه‌های اجتماعی آنهاست.

    حالا به تازگی یکی از هکرهای معروف که جرم‌های سایبری گوناگونی را مرتکب شده بود، خطاب به کاربران هشدار داده است که اگر می‌خواهند احتمال نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به اطلاعات شخصی موجود در حساب‌های کاربری‌شان را به حداقل برسانند، نباید به هیچ عنوان از گذرواژه‌های قبلی و قدیمی خود دوباره استفاده کنند.

    این بدان معناست که کاربران همچنین باید توجه داشته باشند که به طور همزمان نیز نباید از رمزعبور و گذرواژه‌های یکسان استفاده کنند در غیر این صورت هکرها قادر خواهند بود به راحتی اطلاعات و داده‌های شخصی مورد نظر خود را از طریق ارسال ایمیل و پیام های spam به کاربران به دست آورند و در راستای رسیدن به اهداف خود از آنها سواستفاده کنند.

    بر اساس گزارش وب سایت nsecurity.sophos، این هکر در طول مدت زمان فعالیتش توانسته بود به 168 میلیون اکانت نفوذ یابد و از این طریق 1.4 میلیون دلار کسب درآمد کرده بود.

    وی که در سال 2014 میلادی توسط پلیس فدرال آمریکا (FBI) دستگیر و بازداشت شد، هفته گذشته در نخستین لحظات آزادی وی از زندان، در مصاحبه و گفتگویی اختصاصی با وب سایت زد دی نت تاکید و خاطرنشان کرد: من بر این باورم که استفاده دوباره از گذرواژه های قبلی مورد استفاده کاربران در حساب‌های کاربری آنها بزرگترین اشتباه و ضعف امنیتی در جهان امروز به شمار خواهد رفت و امنیت سایبری کاربران در فضای مجازی را به مخاطره خواهد انداخت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی